• TomMon

Förhöjd andel abnorma spermier?

Min sambo har precis fått tillbaka provsvaren från hans simprov. Det visade på en förhöjd andel abnorma spermier, någon som vet något mer om detta? Själv har jag endometrios, så oddsen ser inte bra ut. Remissen är skickad till IVF, vilket känns som nödvändigt i vårt fall, eller?

Är det någon som har en solskenshistoria eller annan info om det här med abnorma spermier?

/TomMon

• Svar på tråden Förhöjd andel abnorma spermier?
  • erika21

vi har precis samma diagos!

• TomMon

Erika21: Ja, du ser hur lite svar jag fick! =) Vi har precis genomgått vårt första IVF försök, som tyvärr misslyckades. Andra är på g i vecka 19. Av 9 "skördade" ägg så befruktades 7 st till ägg med toppkvalité; ett till mig och 6 till frysen. Så trots mannens diagnos så var de tipp topp när det gällde IVF iallafall! =)

• erika21

TomMon: för oss blev det 1 till mej och 4 till frysen. plussade men fick MA i v 15. första FET misslyckades, väntar nu på det sista FET.

Det behövs ju bara några bra spermier när man gör det här så jag tror både du och jag har bra chanser ändå, hoppas jag iallafall. det är ju bara det att när det väl lyckas skulle det ju behöva gå hela vägen...inte sluta som vårt första försök.

Svar på tråden Förhöjd andel abnorma spermier?