• sofie och laura

Min leo hade Rs ett stort misstag av läkarna enligt dom sj!

Skrev här för ett par dagar sen at vi åkte in med vår Son pga av orolighet då förkylnuingen var otroligt på frestande!

Enligt läkaren som Lyssnade på lungan kostaterade att det var Rs men skickade hem oss pga av att jag har typ av samma medeciner hemma!

från onsdan till fredags natt Mot lördagen Hade min leo ätit ca 150 ml sammanlagt o slaggat konstant!
    Jag ringde min neo läkare och hon bad mig att åka in med det samma.
    ahasn var hel blå runt munnen o typ av medvetslös när vi kom ingen kontakt med han...
    men dessa jäv*a sjuksköterskor vägrade att ge han sond enligt läkarens rekomandation och det fanns inga matterial där ...
    Jag blev helt tokig då min son hade ingen vätska i kroppen alls och såg riktig taskig ut.
    Kl04.00 på morgonen då vi blev isolerade då la dom en sond och vet ni vem som bad om den igen JAG idioterna hade inte skriit i journalerna att han inget ätit under dag en och att han bara ätit 150 ml sammanlagt!

Ni kanske tyckte att jag borde åka in på en gång men när en läkare säger så här: När du är sjuk orkar du äta??
    Så jag trodde att han skulle få sova i flera dygn

nu e vi hemma med sond och maten tar väldigt lång tid för han

• Svar på tråden Min leo hade Rs ett stort misstag av läkarna enligt dom sj!
  • tjejkocken

ja..de där läkaran förstår jag mig inte på..min dotter hade knappt ätit(vägra äta när hon var 3 mån)Och förkyld o världens hosta.Vi åkte till barnmottagningen på kga lasarett o fråga vad som kan va fel..men det va inga fel o allt sånt men vi fik en remiss till usö för att hon åt dåligt.När vi väl kom dit så tog de prover o 30 min senare så låg hon med extra syrgas o fcik andas ventolin ...hon låg inna i 8 dar..o det såg inte läkarna i kga.
    Jag har tappat förtroendet för en av våra barnlkare här i kga...när det hände så spydde jag gala över dom..då var jag inte glad=(

Det som är sjukt är att i tisdags så åkte vi dit för att ta prover(kga)O på det papparet jag fick så kunde man ta prov för RS..kunde de ite ha gjotr det då rå..nej..förstår mig inte på dom=(

• MoR58

Min erfarenhet är att man alltid måste bråka för att få vård och att de inte tar en riktigt på allvar. Speciellt inte med barn som inte äter och dricker när de är sjuka. Mitt råd är att alltid överdriva för att få vård. För oss har det varit så att jag fått bråka för att få vården att ta prover och när det väl gjort det så har de alltid varit oj då var han så sjuk det kunde man ju inte tro.

• Pilea

Så vart det för min lilla tjej också, men vi slapp sonden. Åkte in till akuten då hon åt dåligt och var slö, hade också bara fått i sig runt 160ml på en hel dag, men hon kissade iaf lite och det var det som var avgörande. Hon fick inhalera adrenalin och efter det åt hon lite lite, ca 60ml så då fick vi åka hem med permis. Hade inhalationsprylar hemma iom att strorebror är prematur. Droppade koksalt, använde näsfrida och neseril + inhalerade koksalt så att slemmet skulle släppa. Hon började äta bättre när näsan blev ren från slem, men hon spydde mycket. Var inskrivna på sös ytterligare några dagar, men var ändå hemma, åkte dit för "påtitt" som det så fint heter.
    Nu är hon iaf frisk och storebror också som förmodligen drog hem smittan från dagis.

Vet hur det kan vara i vården, man måste nästan vara utbildad läkare själv för att det ska bli rätt. Rapporteringen sins emellan är usel så man måste verkligen vara på sin vakt och påminna om saker och ting. Helt sjuk egentligen!

• Pilea

Min son var också superdålig och åt knappt något på 1 vecka. I normala fall är han en 2 årig tunn liten kille på 9kg så ni kan ju tänka er hur han såg ut efter 1 vecka utan mat. Åt bara några skedar yoghurt och drack 100ml vatten per dygn. Ingen tog oss på allvar, ringde man tex vårdguiden så fick man till svar att barn klarar det huvudsaken de får i sig vätska, försökte förklara att han inte ens fick i sig det, men de fattade inte. Fick inte ens köpa näringsdryck på apoteket för det var bättre om vi gav riktig mat enligt hon i kassan, som vi inte redan försökt med allt!
    Som tur var började han äta riktigt igen efter 1,5 vecka och visst klarade han det, men till vilket pris? Nu är han magrare än magrast, har samma blöjstorlek som lillasyster som är 3mån.

Kan tillägga att vi var på akuten med honom, men då var det mer fokuserat på andningen och inte på maten. De tyckte vi kunde sköta honom hemma iom att vi redan var så erfarna, sonen är ju född i v.27+4.

Ganska jobbigt att sköta 2 sjuka RS barn som båda matvägrade.

• knäppisen

jag kan inte förstå varför man skickar hem ett spädbarn med RS. Även om ni har medicin hemma så blir de ofta så dåliga att det inte hjälper. Jag hade anmält läkaren.

• adrenalin

Det är ju helt vansinnigt. Man måste alltid trassla och bråka för att få vård. Det är min erfarenhet i alla fall. Man måste verkligen va skitbestämd och säker på sin sak.

Och hur lätt är det när man kanske är förstagångsförälder och inte alls är säker....

usch  

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Nibu

Anmäl läkaren, det är hellt sjukt att dom skickar hem er.

Vi har precis vart inlagda för Rs.

USch vad hemskt. Finner inga ord.

Hoppas han mår bra nu!

Kram

Svar på tråden Min leo hade Rs ett stort misstag av läkarna enligt dom sj!