• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • Fiaflopp

Precis som jag hoppas på att det jag just nu ruvar på är ett guldembryoFlört
    Också kommit från en totalt osjälvisk underbar kvinna!! Glad

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Vos

Håller tummarna

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Primrose

Då håller vi tummarna inför testdagen om två veckor!Glad

veronicaq skrev 2008-03-17 12:06:08 följande:
    idag är de insättning iaf för min mamma. 1 i frysen. det tredje klara sig inte..well weell.. bara att hålla tummarna nu=)
  • snöstjärna71

Mamma Anna Panna, jag förstår dig bättre nu och att du inte ville låta aggressiv.

Javisst går det oftast bra för barn som har adoption, donation osv i sin bakgrund! Jag tror också att man inför adoption el donation grubblat mycket, men här upplevde jag att vissa viftade bort familjebildningstypen, som här ju är något utöver det vanliga med fler potentiella konflikter för barnet och familjen att hantera än vad som är vanligt, med att bara man är öppen mot barnet fixar sig allt, cool grej detta med att donera till sin mamma. Men det är ju lätt att missförstå när man skriver i ett forum.

Visst förstår jag att barnlängtan är stor även om man har barn sedan tidigare. Jag kommer att sörja om vi inte får syskon till vår son. Men jag tror att det är "värre" att inte ha några barn alls än att ha färre barn än man skulle önska. Har man barn har man en familj för resten av sitt liv. Man har åtminstone en gång fått ta hand om det lilla barnet, se det växa upp, får förhoppningsvis bli mormor/farmor osv. Om man förblir barnlös mot sin vilja får man aldrig nånsin vara med om detta. Jag tyckte det var en mycket mer skrämmande tanke att aldrig få bli förälder än att kanske inte få det antal barn man önskar.

• Mamma Anna Panna

Snöstjärna71, självklart är jag lyckligt lottad att ha fått vara med om att få två underbara barn och att de som aldrig får uppleva det och verkligen vill det bär på en sorg för resten av livet. MEN...mannen jag lever med har inte fått vara med om det och för mig var detta en stor sorg...att inte få vara med och ge honom den största gåvan man kan tänka sig. Finns så otroligt många aspekter i det här med att få barn. Men det fina med den här kråksången är ju att denna tråden diskuterar hur man ska komma till lösningen att få bli mamma o pappa och då genom äggdonation. Fantastiskt att man överhuvudtaget kan göra något sådant. =)

• kidA

vad fint av dig ts!

själv har jag gjort alla tester o inväntar nu att 6 mån ska ha gott så de kan börja stimulera mig. ska oxå donera ägg. är det minsta jag kan göra faktiskt.

• snöstjärna71

Mamma Anna Panna skrev 2008-03-17 17:35:22 följande:

Snöstjärna71, självklart är jag lyckligt lottad att ha fått vara med om att få två underbara barn och att de som aldrig får uppleva det och verkligen vill det bär på en sorg för resten av livet. MEN...mannen jag lever med har inte fått vara med om det och för mig var detta en stor sorg...att inte få vara med och ge honom den största gåvan man kan tänka sig. Finns så otroligt många aspekter i det här med att få barn. Men det fina med den här kråksången är ju att denna tråden diskuterar hur man ska komma till lösningen att få bli mamma o pappa och då genom äggdonation. Fantastiskt att man överhuvudtaget kan göra något sådant. =)
    Ja, då är ju din man en av dessa som nu går från barnlöshet till barn och det är förstås fantastiskt för honom och för er!
  • Mamma Anna Panna

Jag skulle vilja hissa flaggan och höja glaset i en skål (alkoholfri champagne =)) för alla dessa fantastiska och osjälviska kvinnor som delar med sig av sina ägg. Skål!!

• veronicaq
    skål mamma annapanna!! tack för fina ord!!

kidA- Va fint av dej! lycka till! vrf måste man vänta i 6mån i sverige?
  • kidA
    veronicaq skrev 2008-03-18 08:55:46 följande:
    skål mamma annapanna!! tack för fina ord!!kidA- Va fint av dej! lycka till! vrf måste man vänta i 6mån i sverige?
    man måste vänta på att provsvaren fr hivtesten o de godkänns inte förän efter 6 mån.
  • Vos

GRATTIS till er alla

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Primrose

Grattis! Fantastiskt! På första försöket!Skrattande

veronicaq skrev 2008-04-04 20:23:15 följande:
    Min mamma...ÄR MED BAAAAAAAAAAAAAARN!!!!!!
  • veronicaq

JAAAA!!tack alla!!

helt sjukt att de funnka direkt bara att hålla tummarna nu att den staannar kvar

• Halvblod

Grattis!!!
    Hoppas mamsen mår bra

Kram

• Raspberry81

Grattis

Hennes dotter lämnade riktiga POWERÄGG märker jag! Så grattis till så fina ägg du med

• maria1978

KUL!!
    puffar medans jag ändå är här..

Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!