Mamma Anna Panna, jag förstår dig bättre nu och att du inte ville låta aggressiv.
Javisst går det oftast bra för barn som har adoption, donation osv i sin bakgrund! Jag tror också att man inför adoption el donation grubblat mycket, men här upplevde jag att vissa viftade bort familjebildningstypen, som här ju är något utöver det vanliga med fler potentiella konflikter för barnet och familjen att hantera än vad som är vanligt, med att bara man är öppen mot barnet fixar sig allt, cool grej detta med att donera till sin mamma. Men det är ju lätt att missförstå när man skriver i ett forum.
Visst förstår jag att barnlängtan är stor även om man har barn sedan tidigare. Jag kommer att sörja om vi inte får syskon till vår son. Men jag tror att det är "värre" att inte ha några barn alls än att ha färre barn än man skulle önska. Har man barn har man en familj för resten av sitt liv. Man har åtminstone en gång fått ta hand om det lilla barnet, se det växa upp, får förhoppningsvis bli mormor/farmor osv. Om man förblir barnlös mot sin vilja får man aldrig nånsin vara med om detta. Jag tyckte det var en mycket mer skrämmande tanke att aldrig få bli förälder än att kanske inte få det antal barn man önskar.