• sofie och laura

Var på akuten i går med leonardo.

Och enligt läkaren sa dom att Min lilla leo har ett Rs-virus men att den inte var så stark och om det skulle bli sämre fick vi åka in igen??
    Dom vet att han är 11 veckor för tidigt född allt fick dom med men endå blev vi hemskickade eftersom jag har alla hans medeciner hemma!

Fast han var så JÄ*LA förkyld o hostig så tyckte dom inte det var någon fara eftersom han åt ordentligt på flaskan framför läkarna!

Ok nu sitter man sj på högvarv vågar inte sova djupt pga hans hosta.
    Jag inhalerar honom, men koksalt hjälper inte fast man suger med näsfridan!
    Killen som brukar käka mellan 120-150 äterbara 80 nu och inatt Nästan 60 dom sa att jag skulle fortfarande avvakta!!

Någon som är i samma eller har varit i samma sits kanske kan lugna min oro

• Svar på tråden Var på akuten i går med leonardo.
  • Misilo

Hej!
    Har inte varit i samma situation, utom att min lille pojke är född i v. 27. Men jag tycker att du ska ringa in igen och säga att du vill komma in med honom. Om man är jätteorolig och han inte äter som vanligt tycker jag de kan ha honom för övervakning några dagar! Stå på dig!
    Lycka till kram Mimmi

• Bengalan

Ibland tror jag att de läkare som träffar oss prematurföräldrar tror att vi (ska) klarar allt själva! De vet att vi har följt våra barns intensiv vård under många veckor och därför "ska" känna på oss när något inte står rätt till.
    Det enda jag kan säga är att vid RS kan barnen bli akut sämre VÄLDIGT snabbt, men vad jag vet är det enda sättet att helt säkert veta om det är RS är att ta ett prov - gjorde dom det? För om det är en kraftig förkylning så är det ju inte riktigt lika illa som vid RS.
    Ett exempel: min dotter hade medfödd reflux med sura uppstötningar, när hon varít hemma från neo i ca 2 veckor så fick hon en slemmig uppstötning med lite snor i som blockerade hennes luftvägar så illa att jag fick larma 112 och var helt desperat tills jag kom på att jag kunde suga rent henne med min egen mun. Hon hann bli både blå o nästan medvetslös innan jag fick ner luft i henne. Hon blev väldigt tagen, blek o trött och fick ytterligare en apnee i ambulansen.
    Vi var på sjukhuset i några timmar bara, de sa att vi "fick stanna om vi ville" men eftersom hon hade andningslarm o så "klok" mamma så kunde vi gå hem om vi ville. Klart vi åkte hem, vem vill ligga på akutvårdsavdelning med en 2kg:s premis...
    I efterhand tycker jag det var dumt, om vi hade fått stanna o jag kanske fått prata av mig lite så hade det inte satt så djupa spår som det faktiskt gjorde. Redan dan efter satt jag hemma själv med lillan, men inte ville jag gå till brevlådan eller gå o duscha medans hon sov inte...Nee, det tog låång tid innan den ångesten släppte.
    Lita alltid mer på din magkänsla /mammainstinkt än på vad någon annan säger. Åk in igen om det inte känns bra, känns det bra o han börjar piggna till så lita på den känslan. mummy knows best!

Svar på tråden Var på akuten i går med leonardo.