• sofie och laura

Var på akuten i går med leonardo.

Och enligt läkaren sa dom att Min lilla leo har ett Rs-virus men att den inte var så stark och om det skulle bli sämre fick vi åka in igen??
    Dom vet att han är 11 veckor för tidigt född allt fick dom med men endå blev vi hemskickade eftersom jag har alla hans medeciner hemma!

Fast han var så JÄ*LA förkyld o hostig så tyckte dom inte det var någon fara eftersom han åt ordentligt på flaskan framför läkarna!

Ok nu sitter man sj på högvarv vågar inte sova djupt pga hans hosta.
    Jag inhalerar honom, men koksalt hjälper inte fast man suger med näsfridan!
    Killen som brukar käka mellan 120-150 äterbara 80 nu och inatt Nästan 60 dom sa att jag skulle fortfarande avvakta!!

Någon som är i samma eller har varit i samma sits kanske kan lugna min oro

• Svar på tråden Var på akuten i går med leonardo.
  • Maadddox

Hej!

Men hallå!
    När dom misstänkte att min Manfred hade RS-viruset så blev vi inlagda direkt.Blev isolerade och allting.Sen när dom fick se att han som tur va INTE hade det så fick han vaccin mot RS-viruset och ska få det 1 gång i månaden tills i vår.

Det va konstigt att ni fick åka hem.För hos oss va det super viktigt att vi kom in och blev inlagda..

//Madde

• Kaffekopp

Hur har det gått med lillkillen? Är han bättre eller har ni fått åka in? :(

• freazy

ni kanske borde kräva ett andra utlåtande
    så är de med vården idag.
    man måste kräva sin rätt. obehagligt att de är så tycker jag!
    jag tycker du ska åka in igen om du är orolig.

har också bara hört att man lägger in bebisar om dem misstänks bära på viruset.

Lycka till!

• glitterkorn
    sofie och laura skrev 2008-01-24 16:18:03 följande:
    Och enligt läkaren sa dom att Min lilla leo har ett Rs-virus men att den inte var så stark och om det skulle bli sämre fick vi åka in igen??Dom vet att han är 11 veckor för tidigt född allt fick dom med men endå blev vi hemskickade eftersom jag har alla hans medeciner hemma!Fast han var så JÄ*LA förkyld o hostig så tyckte dom inte det var någon fara eftersom han åt ordentligt på flaskan framför läkarna!Ok nu sitter man sj på högvarv vågar inte sova djupt pga hans hosta.Jag inhalerar honom, men koksalt hjälper inte fast man suger med näsfridan!Killen som brukar käka mellan 120-150 äterbara 80 nu och inatt Nästan 60 dom sa att jag skulle fortfarande avvakta!!Någon som är i samma eller har varit i samma sits kanske kan lugna min oro
    min son va oxå sjuk i början på nya året alla skrek "det måste vara rs!!!!!" han hade väldigt hosta o va förkyld så vi fick ha honom liggandes i högläge o ge honom ventolin men han blev frisk efter några dagar och det var inte rs.. folk br apå att skrämmas .. min pojk åt ca 80 per måltid när han va sjuk brukar äta 130 så dom äter ju mindre lixom .. men visst blir man orolig, något som är bra för sjuka barn är o komma ut i friska luften .. lycka till!
Svar på tråden Var på akuten i går med leonardo.