• JossanW

Vecka 15 och känner mig inte alls gravid... fler??

Jag gick in i vecka 15 idag (14+0) och jag känner mig inte det minsta gravid. Jag har inte mått illa någon gång under dessa veckor, har inte fått någon mage ännu, känner inget i brösten alltså inga gravid symptomer alls
    Ibland funderar jag på om jag verkligen är gravid??? Jag gjorde ett VUL i vecka 6 och såg det lilla pyret med ett pickande hjärta, men just nu känner jag mig inte alls gravid.
    Är det fler som känner så?
    Jag längtar så mycket tills jag får en liten mage och tills jag börjar känna av bäbisen i magen. Jag tror att jag har känt bäbisen några gånger, känt lite ?fladder? just nedanför naveln men jag är inte säker på att det var bäbisen.
    På måndag 28/1 ska jag på inskrivning på MVC och jag hoppas att jag kan få höra hjärtat då så kanske det känns lite mer verkligt att jag är gravid, annars får man väl vänta tills UL...

• Svar på tråden Vecka 15 och känner mig inte alls gravid... fler??
  • Imox

jag hade inga grav symtom allas lite ömande bröst men har det innan mens me så inge spec för mig..
    mådde inte illa vilken ja är glad över!!!
    kände ingenting förrens vecka 16 ungefär hade mol värk i ca 2 dagar sen vart det dax för UL i vecka 17 såg min lilla kille allt såg bra ut men hade inte känt bebis nångons..
    första sparken kom i vecka 20 på nyårsafton hihih
    är nu i veck 23 o det sparkar hela tiden!!

så ta det lungt det kommer
    jag har heller inte så stor mage oxå något ja e glad över smidigt på jobbet o allt så!
    finns bild på gallerit från vecka 21

• Älsko

Jag började inte känna mig gravid förän i vecka 17-18 då jag började känna små buffar.. Magen kom inte förän i vecka 19. Är nu i vecka 24 och har inte alls stor mage. Inte många som ser att jag är gravid..
    har inte en ända gång under graviditeten fått ömma bröst och har inte det än.. Kände mig heller inte gravid för mådde inte illa eller något..! Men man ska ju bara vara glad igäntligen att man slipper allt det dära illamående och ömma bröst.!
    Så du ska inte oroa dig.! jag gjorde vul i vecka 7 och hjärtat slog och sen har det ju inte varit några problem :) Så försök tänka posetivt för du mår bara dåligt av att tänka så som du gör och det mår inte bebisen heller bra av att du oroar dig..! Sen istället kanske du börjar klaga över att du har för stor mage eller kanske börjar få ont i ryggen..!
    Jag har börjat få en fruktansvärt foglossning började i vecka 21..! Och det är inte skönt så njut så länge det varar :) Lycka till och grattis till plusset :)

• JossanW

Älsko: Stackars dig som har fått foglossning. Jag fick det när jag väntade mitt andra barn, blev heltidssjukskriven från 7 månaden. Det gör så fruktansvärt ont och inte kan man göra något åt det. Jag tycker synd om alla som får foglossning...

Jag hoppas min mage dyker upp snart Väntar med spänning...

• jeng

Jag går in i v 13 imorgon och känner lite som du... Testet var ju positivt, och vissa symptom känner jag ju av,som ömmande bröst och sug efter mat jag aldrig skulle äta normalt osv... Men i övrigt så kan jag bara komma på mig själv ibland med att undra om det verkligen finns någon där inne... Snart kanske jag får lov att gå på en undersökning och lyssna efter hjärtljud iaf :)
    Sista 2-3 dagarna har det fladdrat runt lite i livmodern, så jag inbillar mig själv att det är bebis!! :D

• Victoris

Jag är i vecka 17 (16+4) och känner mig inte heller gravid. Har känt som du ganska länge och jag pratade med min BM om det och jag fick komma och lyssna på hjärtat i 15 (14+4) för jag var orolig att nåt var fel, kände mig inte alls gravid. Har inte haft nån växtvärk, utan bara ömma bröst och ingen mage heller. Men hjärtat pickade på och det är nu två veckor sen jag var där. Känner mig fortfarande inte gravid, även om jag börjat få lite växtvärk denna veckan, särskilt idag känns det oftare. Får se om det håller i sig. Ska på UL om två veckor och det längtar jag till, så man kan få se pyret och att man verkligen är gravid eftersom det inte känns så

Pyret - BF 8/7 2008
  • Mimou

Jag är i vecka 14, känner mig inte heller särskilt gravid nu.. tråkigt, man bara längtar ju efter att magen ska synas!

Jag hade några veckor med illamående och en grym trötthet, runt v 7-10 men sedan några veckor tillbaks mår jag bra igen. Det skrmmer ju en lite att man inte "känner nåt" - men alla måste ju inte känna av det hela tiden.

Magen kommer kanske sent om man är förstföderska och lite mullig sedan tidigare?

• molly 81

Det är ju era spökveckor!! Njut av dom... För sen går det utför haha... Nej men ta tillvara att ni är pigg, jag är i vecka 27 och börjar bli trött igen, sover dåligt och måste kissa stup i kvarten under natten... Och har lite halsbränna!

• JossanW

"Spökveckor", det uttrycket har jag aldrig hört

Jag längtar sååå till UL, brukar kännas bättre efter det!

• Deaddelicious

JossanW har precis samma. Är i v.15+4 idag. Jag vet att det finns nått där inne med tickande hjärta tack vare kub-test men känner inget speciellt. Hade typiska grav-symtom från v.6 när jag plussade tills ungefär v.14. Nu mår jag hur bra som helst. Kanske ligger våra små mer bakåt? Du kommer nog känna nått snart ska du se. Lycka till med allt!

• Jag är bara jag
    Deaddelicious skrev 2015-11-01 14:47:10 följande:
    JossanW har precis samma. Är i v.15+4 idag. Jag vet att det finns nått där inne med tickande hjärta tack vare kub-test men känner inget speciellt. Hade typiska grav-symtom från v.6 när jag plussade tills ungefär v.14. Nu mår jag hur bra som helst. Kanske ligger våra små mer bakåt? Du kommer nog känna nått snart ska du se. Lycka till med allt!
    Tråden skrevs januari -08 så jag skulle som tro att Jossan fått sitt barn.  Flört  Men kan ju finnas andra som hamnat i spökveckorna,själv har jag hittills sluppit.
Svar på tråden Vecka 15 och känner mig inte alls gravid... fler??