Surrogat???
Hej,
Någon som har koll på barn via surrogat i USA, Ryssland eller andra länder? Någon som har egna erfarenheter?
Tar tacksamt emot konkreta tips på tillvägagångssätt, kliniker, förmedlingar o s v.
Tack på förhand!
J&F
Hej,
Någon som har koll på barn via surrogat i USA, Ryssland eller andra länder? Någon som har egna erfarenheter?
Tar tacksamt emot konkreta tips på tillvägagångssätt, kliniker, förmedlingar o s v.
Tack på förhand!
J&F
Mitt råd är att googla.
Vad jag vet har ingen provat det härinne under min tid.
Jag har stött på kliniker i mitt eget letande efter ÄD utomlands.
Har för mig det finns kliniker i Ukraina.
Googla på stad och IVF eller surrogat.Det går inte att googla på land....
Tänk på att det är inte bara att åka till ett land och få en surro.Juridiken kan trassla till det ordentligt för er i sverige.
Vad jag hört från andra som letar efter Surrogatmoder.
HEJ!
Vad jag har hört ska man vara lite försiktig i Ukraina pga av att de försökt lura av par pengar, och sedan har det inte blivit något barn. Var försiktiga!
USA tror jag är det bästa alternativet, som jag skulle prova om jag var i er sits. Tror även det finns surrogatmammor i England, men lite osäker där. Det kan vara en amerikanskt klinik som även har en klinik i Storbrittanien. Tror den hette surrogenesis eller ngt liknande. Prova Er fram.
Lycka till!
Hej igen, kollade upp det. Adressen är www.surrogenesisusa.com och enligt hemsidan har de även kliniker i:
Australien
Brasilien
Kina
Cypern
Israel
UK
De verkar seriösa. Men som sagt, juridiken runt surrogatfödslar kan vara knepig. Kolla upp det med en jurist först, vad som gäller, innan Ni bestämmer Er.