8v för tidigt?
Är det någon som nyligt fött 8v för tidigt?
Är det vanligt?
Är det någon som nyligt fött 8v för tidigt?
Är det vanligt?
mina flickor föddes 8v tidigt. nu är de trillingar och då är det mer regel än undantag atta de föds minst åtta veckor tidigt. de vägde 2005 gram, 1905g och 925g vid födseln. de var 47, 45 och 37 cm långa. de "stora" flickorn akom ur sin kuvös samma dag, lilltjejen fick ligga två veckor till eftersom hon inte kunde hålla värmen ordentligt utan underhudsfett. ingen behövde andningshjälp, men alla sondmatades i ett par veckor.
efter 7 veckor fick de alla komma hem, utan några som helst bakslag.
att födas i v32 är inte förknippat med några speciella risker, om barnet i sig är friskt.
tror du att du ska föda för tidigt?
Jag är beräknad den 8maj men min sambo ska åka på en vecka när jag är i vecka 32 och min värsta tanke då det är att jag skulle föda när han är borta.Tror du det eller? svårt o veta men vet du om det är vanligt att man föder så mycket för tidigt? jag har en i magen=)
Jag är beräknad den 8maj men min sambo ska åka bort en vecka när jag är i vecka 32 och min värsta tanke då det är att jag skulle föda när han är borta.Tror du det eller? svårt o veta men vet du om det är vanligt att man föder så mycket för tidigt? jag har en i magen=)
Jag tror inte att det är så stor risk att du kommer föda just då. Inte om det är en normal grav !
Jag födde 10 veckor för tidigt..
Herregud så söta=) man vill bara nypa dom i kinden=)
Tack för ditt svar=) Känner mig lite lugnare.
Hur gamla är dina bebisar nu?
jag tror absolut inte det är vanligt att man föder åtta veckor tidigt. klart att det kan hända (som allt annat under en grav) men som sagt; en normal enling-graviditet håller med all sannolikhet i sig längre än så
fråga din bm om statistik!
jag födde i exakt v.32+0
Vanligt vet jag inte om det är, men det finns ju ett antal som gjort det.
För våran del har allt gått bra, du kan läsa om allt i min blogg om du vill.
Min graviditet var helt normal och ändå födde jag förtidigt.