• Kaxmaja

Tråden för oss som både är rädda för snitt och vaginal förlossning del 3

Fortsättningstråden för oss som är rädda för både vaginal förlossning och kejsarsnitt.

Välkomna nya som gamla.

Del 2 www.familjeliv.se/Forum-2-254/m25995181.html

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Grodan ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Svar på tråden Tråden för oss som både är rädda för snitt och vaginal förlossning del 3
  • taksi

Tack, jag längtar jättemycket! Hoppas bara att ryggen klarar av att jag sitter när det är dags för festen. Annars får vi ha liggande mottagning!

• Miss Jay

Nu har min lille grabb kommit till livet Han föddes den 1:a april med akutsnitt. Ska berätta lite närmare sen om hela förloppet, men jag hinner inte jsut nu. Dock så upplevde jag det inte riktigt som att det var nån fara, hade väl för ont för att hinna med och förstå. Men vi är iaf hemma, han är här nu och nu har jag gjort mitt, han var mitt andra och mitt sista barn Men inte pga förlossningsrädlsa utan, jag känner mig bara nöjd helt enkelt.

Nennis - Jag hoppas att allt kommer att gå bra för dig och att du får genom de önskemål du har.

Crex - Härligt med bröllop Lycka till!

• Kaxmaja
    Miss Jay skrev 2008-04-05 18:52:35 följande:
    Nu har min lille grabb kommit till livet Han föddes den 1:a april med akutsnitt. Ska berätta lite närmare sen om hela förloppet, men jag hinner inte jsut nu. Dock så upplevde jag det inte riktigt som att det var nån fara, hade väl för ont för att hinna med och förstå. Men vi är iaf hemma, han är här nu och nu har jag gjort mitt, han var mitt andra och mitt sista barn Men inte pga förlossningsrädlsa utan, jag känner mig bara nöjd helt enkelt.Nennis - Jag hoppas att allt kommer att gå bra för dig och att du får genom de önskemål du har. Crex - Härligt med bröllop Lycka till!
    grattis
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • HaJoMi

Miss Jay - stort grattis. Hoppas du mår bra trots akutsnittet och att ni alla i familjen bara kan gotta er och lära känna er minsting

• only Gizmo

har panik nu, 5 veckor kvar å nu vill jag ha snitt...har varit på aurora samtal och gick med på att bli i gångsatt i stället, och nu har jag ångrat mig.....va ska jag göra??

• Bästamorsan

OnlyGizmo: Ring Aurora!!!!
    Se till att få tid så fort som möjligt!
    Berätta hur du känner igen!
    Och är det snitt du vill ha så stå på dej.

Jag har gått mina Aurorasamtal,
    och absolut ingen chans få snitt
    eftersom jag fött 2 barn vaginalt...
    Alltså KAN min kropp föda barn...
    Kommer antagligen grymt ångra mej
    om förlossningen blir som min förra!
    Men sjutton jag får ha HOPP!!!!!

• Gladhannapanna
    Bästamorsan skrev 2008-04-06 20:14:07 följande:
    OnlyGizmo: Ring Aurora!!!!Se till att få tid så fort som möjligt!Berätta hur du känner igen!Och är det snitt du vill ha så stå på dej.Jag har gått mina Aurorasamtal,och absolut ingen chans få snitt eftersom jag fött 2 barn vaginalt...Alltså KAN min kropp föda barn...Kommer antagligen grymt ångra mejom förlossningen blir som min förra!Men sjutton jag får ha HOPP!!!!!
    Så konstigt att du inte kan få snitt! Jag inser att jag haft tur med min Aurorabm. Trodde inte att det var så stor skillnad på olika ställen!

Själv drömmer jag ofta om förlossningar nu. Antar att det är för att vi pratar mer och mer om att försöka få till ett barn till.
  • Kaxmaja

denna tråd går ut om några dagar. Kan vara på tiden att skapa en ny om ni vill.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MizzTez
    Nennis1 skrev 2008-04-04 09:28:24 följande:
    Jag var på Aurorasamtal igår och pratade med Lena. Känner mig inte alls lugnare. Jag vill helt enkelt inte föda barn igen. Och jag blir arg på alla som säger att det kommer att gå bra, Lucas (min son) har banat väg det kommer bara att säga plopp och du får ju någonting underbart i slutändan... Men det hjälper inte mig just nu och det kommer för f-n inte att säga plopp. Det kommer att göra skitont och det är det som jag är så rädd för.Min första förlossning tog lång tid, vi låg hemma i sex timmar med värkar, väl inne förlossningen så tog det 36 timmar till. Hade pinvärkar, gjorde asont, men det hände ingenting. Blev flyttad till specialvården och fick värkstimulerande dropp... till slut blev det ändå sugklocka.Någonstans vet jag (tror jag) att jag hade hanterat smäratn bättre om jag inte var så trött efter all den tiden, men jag är inte lugnare nu trots att jag blivit försäkrad om att det inte kommer att få ta så lång tid igen. Drar det ut på tiden så blir det kejsarsnitt... men jag är rädd för det också.Ska tillbaka på samtal igen den 22:a april. Bebisen beräknas komma den 3 maj. Samtidigt som jag inte vill föda så vill jag ha ut henne, jag har foglossning, sammandragningar (från vecka 20), illamående, huvudvärk, myrkrypningar osv. och jag orkar snart inte längre gå omkring såhär. Alla som ser mig säger att jag måste vänta trillingar för att jag är så stor också =(Vi var inne på förlossningen i tisdags för att bebisen inte hade rört sig på hela dagen, jag fick panik när jag tittade runt. Jag insåg att snart ligger jag där och lider, det är oundvikligt och jag är så rädd.Förlåt, vad långt det blev! Behövde bara få ur mig litegrann...
    Nu kommer du bli surig på mig..
    Men jag vet exakt hur du känner dig, jag hade en fruktansvärt jobbig första förlossning med min dotter och jag tänkte aldrig någonsin göra om det i hela mitt liv!! Oj, nu är jag tvåbarns mamma.. Mycket lik din med massor av pinvärkar, tog lång tid, blev igångsatt och tillslut drogs hon med sugklocka. Efter 3 dagars kämpande!

Helt annorlunda nu, 4 timmar efter min son föddes så frågade jag min karl om han kan tänka sig en till!!
    Den här förlossningen var inte ens hälften så jobbig som första, jag klarade allt mycket bättre även om det hände endel under förlossningen. Tog längre tid, 4 dagar, men lättare.
    Jag trodde faktist inte att jag skulle klara av en till, jag var på Aurora samtal och höll på svimma på förlossningen när vi var på besök!
    Tillslut blev jag förbannad på mig själv, varför ska jag vara så mesig, varför lyssnar jag inte när folk säger att det kommer gå bättre nu, varför lyssnar jag inte på folk som har erfarenhet?! Så jag bestämde mig för att ta mej i kragen och tänka positivt istället!
    Sen gjorde jag en förlossningsplan med min aurora BM och bestämde att jag försöker mig på vaginalt men tar det för lång tid eller att det inte kommer igång av sig själv så snittas jag. Min förlossningsplan följdes till punkt och pricka, helt underbart!

Jag lovar dig, ingen förlossning är lik den andra! Tro mej..

Men jag hoppas verkligen att du kan slappna av och börja tänka positivt, fokusera på målet istället.

Lycka till!!
  • Bästamorsan

Och för mej var det tvärtom... =)
    En otroligt hemsk o jobbig andra förlossning... :,(

Men nu dags för nr3 ändå HJÄÄÄÄÄÄLP!!!

MizzTez skrev 2008-04-07 16:32:38 följande:
    Nu kommer du bli surig på mig.. Men jag vet exakt hur du känner dig, jag hade en fruktansvärt jobbig första förlossning med min dotter och jag tänkte aldrig någonsin göra om det i hela mitt liv!! Oj, nu är jag tvåbarns mamma.. Mycket lik din med massor av pinvärkar, tog lång tid, blev igångsatt och tillslut drogs hon med sugklocka. Efter 3 dagars kämpande!Helt annorlunda nu, 4 timmar efter min son föddes så frågade jag min karl om han kan tänka sig en till!! Den här förlossningen var inte ens hälften så jobbig som första, jag klarade allt mycket bättre även om det hände endel under förlossningen. Tog längre tid, 4 dagar, men lättare.Jag trodde faktist inte att jag skulle klara av en till, jag var på Aurora samtal och höll på svimma på förlossningen när vi var på besök! Tillslut blev jag förbannad på mig själv, varför ska jag vara så mesig, varför lyssnar jag inte när folk säger att det kommer gå bättre nu, varför lyssnar jag inte på folk som har erfarenhet?! Så jag bestämde mig för att ta mej i kragen och tänka positivt istället!Sen gjorde jag en förlossningsplan med min aurora BM och bestämde att jag försöker mig på vaginalt men tar det för lång tid eller att det inte kommer igång av sig själv så snittas jag. Min förlossningsplan följdes till punkt och pricka, helt underbart! Jag lovar dig, ingen förlossning är lik den andra! Tro mej..Men jag hoppas verkligen att du kan slappna av och börja tänka positivt, fokusera på målet istället. Lycka till!!
Svar på tråden Tråden för oss som både är rädda för snitt och vaginal förlossning del 3