förtidig födsel med alla dina barn?
har en liten undran... om du har fött för tidigt med ditt första barn, har ditt andra, tredje mm kommit tidigt det med? jag födde min dotter i v 34 (33+3) och har en känsla av att också denna lilla kan bli tidig..
har en liten undran... om du har fött för tidigt med ditt första barn, har ditt andra, tredje mm kommit tidigt det med? jag födde min dotter i v 34 (33+3) och har en känsla av att också denna lilla kan bli tidig..
Intressant tråd!!
Fick min dotter i v.32 och är nu i v.20 med andra. Hoppas hoppas att den stannar längre
Enligt läkarna är det inget som säjer att det måste bli likadant som förra, men pratar man me andra mammor så säjer nästan alla att dom fått tidigt me de andra barnen också. Så jag tror att är vanligt.
nej de har ej gått bra... mina 4 första barn har alla dött i plötslig spdbarnsdöd
nej då
Första barnet (dotter) föddes i v. 33, 2525 g och 48 cm (startade med vattenavgång)
Andra barnet (son) föddes dagen före bf, 4780 g och 52 cm (startade med vattenavgång)
De kunde inte se varför flickan föddes för tidigt och jag packade BB-väskan jättetidigt när jag väntade andra barnet. Men det behövdes ju inte...
För mej var det nästan som för plutto,
Första sonen kom 34+3, 2540 gr, 46 cm ( vattenavgång)
Andra sonen föddes daggen innan bf och vägde 3800g och var 50 cm
Jag var också beredd att åka in från v. 34 ungefär. blev lång väntan där på slutet
puffar lite för att se om de finns fler mammor som vill svara ![]()
jag är lite tvärt om..min första föddes i vecka 39 , 47 cm o 2900 g.....min andra i vecka 23+4 30cm o 660 g...väntar nu 3an är i vecka 25+0 idag...dom vet inte riktigt vad mitt problem är men eventuellt försvagad livmoder tapp eller nån infektion(med 2an) om det är försvagad livmodertapp märker vi med den här graviditeten.....