• Anonym (tös21)

    stor åldersskillnad i ert förhållande?

    det skiljer 20 år mellan mig och min sambo, enligt mig har åldern ingen betydelse, vi älskar varann! vad skiljer det mellan dig och din partner?

  • Svar på tråden stor åldersskillnad i ert förhållande?
  • Anonym

    Det är nästan 11 år mellan oss. men om man räknar mellan årtalen 1975-1985 så e de ju bara 10 år
    Men jag fyller år i slutet av Nov och han den 1 jan så... jag tycker att de gott e snarare 11 år mellan oss.  men de håller inte han med om!

    Har inte vart några problem. det enda är dock att han fick en dotter i unga år så jag kan få skumma frågor när jag är ute med min bonusdotter! framförallt när jag precis träffade honom, då var jag vara 19 och hans dotter var då 11.
    Men det har fungerat kanon bra även sen när vi var i vårdnadstvist om hans dotter och mamman försökte mena på att han och jag var olämpliga pga. åldersskillnaden. så va de inget dom öht tog notis till.

  • Anonym (backpack)
    jennsan22 skrev 2008-01-10 10:50:15 följande:

    10 år emellan mig och min älskling.

    Inga problem.
     

    Förstår inte varför detta samhälle ska vara så ålders fixerat!


    Då skulle du se hur det är nu, 15 år senare. Jag vet varför.
  • Anonym (Elin)

    Jag är 19 och min sambo är 47 så det är 28 år mellan oss. För oss har åldern verkligen ingen betydelse. Tog ett tag innan våra familjer och släktingar insåg det. Vi har varit ett par i drygt två år. Vi höll det hemligt innan jag var 18 för att slippa ännu mer väsen.

  • Anonym (Jessica)

    Skiljer 28 år mellan oss.vi träffades när jag va 18 och han 46. 20 år senare är det fortfarande vi :)

  • Anonym (backpack)
    Anonym (Elin) skrev 2023-11-26 17:30:13 följande:

    Jag är 19 och min sambo är 47 så det är 28 år mellan oss. För oss har åldern verkligen ingen betydelse. Tog ett tag innan våra familjer och släktingar insåg det. Vi har varit ett par i drygt två år. Vi höll det hemligt innan jag var 18 för att slippa ännu mer väsen.


    Anonym (Jessica) skrev 2023-11-29 06:30:05 följande:

    Skiljer 28 år mellan oss.vi träffades när jag va 18 och han 46. 20 år senare är det fortfarande vi :)



    Jag var 47 när jag träffade en tjej på 22, hon som tog initiativen. De flesta tyckte det var fel, hon var inte vuxen och jag  var äcklig. Det håller inte och man kan kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. Samma sa de flesta när jag var förälskad i en 20 år yngre tjej, hon var 24.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (backpack) skrev 2023-11-29 06:39:50 följande:
    Anonym (Jessica) skrev 2023-11-29 06:30:05 följande:

    Skiljer 28 år mellan oss.vi träffades när jag va 18 och han 46. 20 år senare är det fortfarande vi :)



    Jag var 47 när jag träffade en tjej på 22, hon som tog initiativen. De flesta tyckte det var fel, hon var inte vuxen och jag  var äcklig. Det håller inte och man kan kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. Samma sa de flesta när jag var förälskad i en 20 år yngre tjej, hon var 24.
    De flesta av mina vänner och familj tog det bra direkt. Min mamma har fortfarande lite svårt för det. Att mina barns pappa är äldre än mormor och morfar. Dock så har jag aldrig brytt mig om det. Han är mannen i mitt liv
  • Anonym (backpack)
    Anonym (Jessica) skrev 2023-11-29 09:07:26 följande:
    De flesta av mina vänner och familj tog det bra direkt. Min mamma har fortfarande lite svårt för det. Att mina barns pappa är äldre än mormor och morfar. Dock så har jag aldrig brytt mig om det. Han är mannen i mitt liv
    Det var positivt, och man ska inte låta andra försöka styra ens liv. Jag är trött på såna människor för ofta är de hycklare.
  • Anonym (18 års skillnad)

    Det skiljer en del mellan oss. Han är äldre. Men det känns bra för att jag valt bort att bli mamma, jag skulle på sätt o vis vilja bli det men jag är psykiskt störd så det hade inte vart en bra idé.

    Han har barn sedan tidigare så jag känner inte att jag tar att bli pappa ifrån honom vilket jag nog kunde känt med en jämnårig. Sedan är ju han så gammal som han är finns ju inte i jämnårig variant för då är det inte han. Han är inte utbytbar.

  • Anonym (Underbart)

    Jag var 23 och min man 46 när vi träffades. Vi fick nästan 40 underbara år tillsammans innan han dog. 

Svar på tråden stor åldersskillnad i ert förhållande?