• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634749.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-13 14:12:40:
    BIM_listan fanns redan en nr två, kolla den istället!

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5
  • hella73

Oj, 8-9 april är ju snart! Nästa vecka kommer gå jättefort! Håller tummarna för dig gumman!

Hoppas bli på burken snart!
  • Bebis igen

Hej allihop!!

Lilla D: Gulle dig som hade vart o kikat in till mig på min GB. Jodå.... det e ganska bra måste jag säga. Inget blod, inget brunt..... har olika ömma bröst varje dag och är SJUKT TRÖTT. Är hemskt orolig för att det ska gå åt skogen.....varje gång jag går på toaletten, varje gång jag får mensvärk, varje gång det hugger till i ljumsken, varje gång jag känner att jag får en progflytning, kan stå i affären och känna panikn växa, då vill man bara hem o titta i trosan....o innan man är hemma så hr jag hunnit ta ut ett MF redan ....ja man är orolig i stort sett jämt! Men ´jag ska inte klaga...jag är fortfarande gravid. Försöker att korta stunder tänka att jag känner lycka,...men det grusas fort av att det är så ovisst! Hoppet finns där starkt i alla fall....och vill det sig inte så kan jag ju inte göra något åt det i alla fall...jag försöker att int tänka på dt så mcyket Gumman, när ska vi börja räkna dagar till BIM??? Nu såg jag....8-9 april...HÅLLER TUMMMMAAAAAR!!! O du...vad härligt att ni går paralellt med adoptionstankarna, det blir bebis på ett eller annat sätt ju Kramar till dig!

Finessan: Glömt men när har du BF??

Nån som hört om honung...är det inte dax där snart??

Cia: Hur mår du? Full fart i magen nu eller?

BRA FÖRSLAG MED DR B  Hella!!!!!!

(¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • Odetta

Knappt jag vågar ställa frågan för det är säkert en jättedum tanke...men ändå *duckar*

Vad anser ni om självmedicinering med 1/3 barnalbyl?

Jag kanske är helt ute och cyklar, men det är ju så mycket tankar som snurrar runnt vad det var som orsakade, vad jag gjorde fel och vad jag kan göra bättre....och så...

*kram*

• Honung

BI - Gulligt av dig att tänka på mig! Jag har vaknat helt sjukt tidigt inatt, mycket pga av att jag har lite mensvärk som började igår kväll och sen har hållit i sig. Tyvärr verkar det inte som att det tar fart, men det är ju tillräckligt för att man ska ha svårt att somna om Men om bebisen skulle vilja komma inom närmsta dygnen kan det ju kanske vara bra att man då är så utsövd som möjligt. Skönt att höra att du har en massa gravidsymptom. Hur många dagar över BIM är du nu?
    Kram till alla! /Honung

• bubblan73

Heja Honung!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Magis2

LillaD - Ang: föräldrautbildningen (adoption) - håller med dig - upplevde den också som mkt positiv, men den väckte också många allvarliga tankar (vilket ju är syftet med kursen). Jag insåg rätt snabbt att jag haft ganska naiva tankar om adoption, att man ska åka till fjärran land och hämta en bedårande bebis och sedan leva lyckliga i alla sina dagar. typ. Efter utbildningens har jag en djupare förståelse för adoption och tänker på ett helt annat sätt. Men som du också är inne på..har man väl påbörjat adoptionsspåret ger det hopp och trygghet - man SKA inte vara barnlös i all evighet men det tar ju som sagt lååååång tid och är en omfattande och krävande process att gå igenom. Majoriteten av de par som gick utbildningen med oss försökte fortfarande få bio-barn...väntetiden på ett adopterat barn är väl i dagsläget kring 3-4 år.
    Jag håller därför också tummarna inför din BIM! *kram*

• HoppetKärleken

Måste bara ställa en fråga till er alla, hur vanligt är det att mensen hoppas över en månad hade i och för sig en tre dagars miniblödning runt ÄL men den rätta mensen borde väl komma trots mellanblödning. Väntar för en gång skull på den jädrans mensen å så behagar den inte dyka upp. Meningen att jag ska påbörja nästa IVF behandling vid denna mensen...varför hoppas över denna månaden har aldrig hänt i hela mitt liv...

• HoppetKärleken

LillaD förstod att ni också kanske ska adoptera, vi med fast vi har bara kommit så långt så vi ställt oss i kö nyligen. Hur långt har ni kommit, hur länge har ni stått i kö, har ni påbörjar föräldrautbildningen?

Kramis

• Cia o krabaten

Hewj hej

Honung: Hoppas din bebbe kommer SNART!

LillaD: ok, då ska jag inte hetsa dig
    Bebis: Konstant oror är det,.
    Fast prog lugnade mig lite för jag intalade mig att det SKULLE rinna ut
    Ang min mage så är det väldigt varierande. Har varit lugnt ett par dagar och bara diffust, men så var jag vaken inatt med näsblod och efter det drog den igåång så jag kände utanpå Skönt!

Odd: Kolla dosen. Ska det inte vara 3/4?? allt som motsvarar mindre än 150mf T tycker jag är för lite (Av egen erfarenhet med 75mgT och mf iaf) och den högre dosen skadar fortfarande inget så dte är bara att köra anser jag.

HK: För mig har mensen aldrig hoppat över.
    Ingen mens=gravid för min egen del.

• Truls06

Hejsan!

Är tillbaka nu efter förkylning och annat grav-jobbigt :/ . I onsdags gjorde jag min först SF-mätning hos BM. Då var hon igång och tryckte massa vid magmunnen....eftersom jag är en sådandär kräkis var det ju samma sak som att trycka på kräkknappen för min del. Jag började spy hejdlöst direkt hos BM och sen vidare och spy blod hemma på kvällen och natten. Dessutom drog det igång sammandragningar så det tyckte på både uppåt och nedåt om man säger så :( . Så nu har jag gått runt och haft ganska kraftiga sammandragningar när jag varit uppe och rört mig sedan dess. Som tur är har det lugnat sig lite idag, jag trodde vi skulle vara tvungna att åka in.

Magis och LillaD - Jag gick föräldrarutbildningen för adoption i höstas. Så oootroligt skönt tyckte jag att det var att gå den och få lite framtidshopp om att det nog kommer ett barn så småningom. Den här barnlösheten och missfallen har satt sig ganska djupt under våra 3 kämpar-år och i och med adoptionen så tyckte jag att jag själv blev gladare och lyckligare än på mycket länge =).
    Sen kan jag säga att bli gravid när man är inställd på att adoptera är lite gran som att gå igenom ett "missfall" det med (förstå mig rätt nu). I och med adoptionsprocessens start så börjar man ju visualisera hur man ska få det där mörkhåriga och brunögda barnen och man börjar längta efter det.....och så verkar det som att dom planerna grusas. Det tog nog tills jag vari v19 (efter rUL) som jag sakta men säkert började släppa adoptionstankarn för den här gånge.
    Jag hoppas dock på att jag kommer få chansen att adoptera i framtiden. För jag anser att adoption är ett roligt sätt att få barn på och få bio-barn är fyllt med massor utav oro och ångest.
    Jag vet att det låter flummigt, men jag är flummig ;)! He, he!

Ha en bra söndag allihop!

• Eva X

Hoppar in här lite utan att läsa i kapp allt för flitigt.

Odd: Jag självmedicinerade med ungefär så mycket barnalbyl. Vet att många är emot det och jag har ju ingen aning om ifall det påverkade i rätt riktning, men bäbisen är ju faktiskt här nu. Dock vågade jag inte äta längre än till vecka 15 (tror jag det var), eftersom jag fick lite småblödningar. Dessutom har jag knaprat massor med omega-3 hela graviditeten.

Honung: Håller tummar och tår!!!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 5