• Madeleine 89

19 år och 2barns mamma!

Jag är 19 år (om 3 dagar :))  och har en son på 1½ år.
    Väntar nu nr 2 med BF i mitten av Juli.

Hur tänker ni om att jag är så ung och snart 2 barns mamma?!
    Tycker ni att det är konstigt?

Själv tycker jag att det inte känns som jag är 19.
    känner mig betydligt äldre. Blir nog så när man har barn.
    Man blir ju tvungen att vara vuxen.

• Svar på tråden 19 år och 2barns mamma!
  • Leija

Jag hade 3 när jag var 20, väntar nr 4 nu när jag är 24.

• mysan22

Hejsan!!
    Tycker inte alls de e konstigt, jag får jue höra att jag e såå ung, jag e 24 år och är 4barnsmamma

• VeeKa

inte ett dugg konstigt, då ja själv är 19 år och 2 barnsmamma... =)

• HiHi

jag har precis fyllt 20 (88:a)
    å har 2 barn födda 050419 & 060726

• soffipropp89

jag har en son på snart 2 år och jag är 18 och vi planerar för nummer 2 som ska komma nästa år hoppas vi:)

• buffybus

jag är 21 år o har 1 barn.. tycker jag är i lagom ålder.. vissa kan nog tycka det är förtidigt.. fast ni andra här har varit lite tidigare än mig

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Mutsi

Jag är 17 år och har två barn. Fick tvillingar i december 07.

• Mutsi
    lillabella skrev 2008-02-16 17:27:04 följande:
    nu har jag inte läst hela tråden(förlåt) men jag undar bara hur ni som blev 2 barns föräldrar så tidigt försörjer er?
    Sällan...
    Min sambo jobbar & studerar, jag får tillräckligt mycket pengar per månad, samt lite hjälp av mamma och farmor. Dock bara i nödfall.
  • Galenskap

Jag var 18 när min första och pga av lite problem med äl och såna saker så kom inte nästa förrän jag var 24 och nu vid 26 så väntar jag vårat tredje barn

• FruStolpe

Jag tycker inte alls det/du är konstig. Jag hade också 2 barn när jag var 19, när jag var 21 kom nr.3. Idag är jag 22!

• Agapi

Om jag ska vara ärlig tycker jag att de är JÄTTE konstigt. Antagligen för att de inte finns en tanke i min värld att få barn (är snart 21). Tycker de är jätte underligt att man vill ha de livet redan.

• NicoÄngla

Det är inte alls konstigt är 22 år och har två barn fick det första när jag var 18 år.Det verkar inte som om yngre som själva har barn har något problem med det men jag har erfarenhet av att "äldre" mammor verkar vilja få det att verka onormalt.

• sakoline

Jag undrar bara varför tjejer inte gör annat än har barn; jobbar eller pluggar eller umgås med vänner. Är man t.ex. 18 och har barn har man ju inte gått klart på gymnasiet.
    Men alla väljer själva hur livet ska bli, och skaffa barn behöver man inte ha huvud för :) Det är ju ett livsstilsval så väljer de att skaffa barn väljer jag att studera och har jobbat i 2 år och tjänat egna pengar.
    Dock blir jag bekymrad om jag ser en typisk "fjortis" med barn. Som fortfarande röker och som valde barn istället för gymnasiet, med sin första kille. Det kan ju inte vara bra för barnet.

• NicoÄngla

Vem har egenligen rätt att säga vad som är rätt och vad som är fel och i vilken ordnind i livet man ska göra saker. Det finns värre saker i livet ett barn kan råka ut för än att få en mamma som valde att först få barn å sen gymnasiet de händer och röka det gör ju fler föräldrar än "fjortisar" och vad spelar det för roll om det är den första eller den femte pojkvännen huvudsaken är väl att barnet blir omhändetaget.Allvarligt talat skall man dömma någon för dom sakerna du skrev, är man en dålig mamma då? Man är inte en sämre mamma för att man är (jätte) ung och stämmer in på dom sakerna du älskar väl och tar hand om ditt barn lika bra för det, det är ju bara dumt.

• Yrslan

Var själv 17 när jag fick mitt andra barn...

• sakoline
    NicoÄngla skrev 2008-04-11 00:27:35 följande:
    Vem har egenligen rätt att säga vad som är rätt och vad som är fel och i vilken ordnind i livet man ska göra saker. Det finns värre saker i livet ett barn kan råka ut för än att få en mamma som valde att först få barn å sen gymnasiet de händer och röka det gör ju fler föräldrar än "fjortisar" och vad spelar det för roll om det är den första eller den femte pojkvännen huvudsaken är väl att barnet blir omhändetaget.Allvarligt talat skall man dömma någon för dom sakerna du skrev, är man en dålig mamma då? Man är inte en sämre mamma för att man är (jätte) ung och stämmer in på dom sakerna du älskar väl och tar hand om ditt barn lika bra för det, det är ju bara dumt.
    Jadu, jag ser hellre en 45-årig erfaren man som statsminister än en ung spoling som nyss gått ur gymnasiet, hur förnuftig han än är.
Svar på tråden 19 år och 2barns mamma!