Osäker, förvirrad, ångest
Hej.
Jag är 18 år och fick för ca lite mer än en vecka ett plus.. det kom som en glädje o lättnat, för jag har haft sånna nojjer att jag kanske inte kan bli gravid osv. o det är det jag vill mest i livet ha barn o gifta mig. jag har en pojkvän sen ca 3 månader tillbaka, innan dess har vi träffats i ca 1 år.. jag älskar honom enormt mycket och vi har sagt flera gånger vi vill leva livet ut tillsammans o bilda familj sen tillsammans.
o nu när detta beskedet kom blev han nog skit rädd och sa jag skulle göra abort, att han inte känner sig redo, och mest att han är rädd att förlora sin ungdom. han säger det finns så mycket han vill göra med mig som inte går om vi får ett barn tillsammans. han är 21, fyller 22 iår. nu har vi bråkat o tillslut sa han att han stöttar mig hur vi än gör, men han vill inte riskera vårt förhållande för ett barn. och ekonomi o sånt OM det skulle ta slut mellan oss, och jag är arbetslös hur ska jag klara mig då fråga han ?
han har jobb i danmark med bra lön. jag e arbetlös o båda bor hemma. det säger han också han tycker jag ska ha jobb o båda ska flytta hemifrån, o efter det kan vi flytta tillsammans när vi bott själva ett tag.. annars kommer det inte funka, han vill inte chansa.. men han vill leva resten av livet med mig ? vad chansar han då på? inget....
han prata också med sin bror som fick två barn i hans ålder nu, och det tog slut med hans flickvän. dom hade inte varit tillsammans så länge, dom flytta ihopa direkt hemifrån. men det tjejen va också dum i huvudet hon planerade att bli gravid o hon kom ej överens med deras föräldrar o hon va otrogen o blev gravid med en anna kille under tiden också dom va tillsammans. hans bror kommer stötta oss vad vi än gör med säger han men han tycker man ska känna varandra ngr år o bo tillsammans först o bra ekonomi....
men jag har en sån ångest. liksom jag ÄR gravid, det trodde jag aldrog jag kunde bli, så ska jag ta bort det? genomgå en lidlig abort? jag e rädd för båda alternativen, jag vill ha ett barn.. jag känner mig mogen att uppfostra ett barn o jag fyller 19 iår snart-.. o han fyller 22.. men jag blir så rädd när dom pratar om att vårt förhållande kommer ta slut o vi inte kommer orka med det o att vi förlorar hela vår ungdonm o tid tillsammans, o ekonomin... jag vill, jag vill, men jag blir så rädd o osäker... tips hjälp stöd tack? känner mig ensam just nu.. skulle behöva ngn i denna sistsen som jag är i som beslöt sig för abort? o dom som inte gjorde det? tack på förhand..