• SilentStar

Var går "gränsen" för ung förälder?

Vad räknar du som en ung förälder? Jag har alltid sagt att jag vill vara ung mamma, vill inte känna mig gammal sen när barnen blir tonåringar (ytligt jag vet). Jag är 22 år (snart 23). Skulle jag bli gravid nu så skulle jag få barn när jag är 24..räknas man som ung mamma då?

Själv känns det inte så ungt, men det kanske dte är?

• Svar på tråden Var går "gränsen" för ung förälder?
  • Trolovade

Jag känner mig inte speciellt ung, är 23 och får mitt första barn i februari.. Tror också att det beror mycket på vart man bor och vem man frågar. Om man bor i en storstad så får ju många barn senare tex då kanske jobbet går först..

• Malhin

nej jag var 13

Oktober Längtan skrev 2008-01-09 21:48:56 följande:

Var du FJORTON när du födde första barnet!!??
  • Oktober Längtan
    Malhin skrev 2008-01-10 21:55:48 följande:
    nej jag var 13
    oj, ja det var verkligen ung mamma.
  • Lilja84

Jag har 2 barn och är 23 år , och visst jag är ju inte lastgammal , men jag tycker ändå man passerat ugn mamma när man är över 20 , även om övriga tycker jag är ung mamma .

Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
  • Mysluvan

Jag vet inte TS men jag fick min son när jag var 18 år visst då var jag ung.
    Nu är han 9år och jag alltså 27 år och sonen tycker jag är gammal och piiinsam. Förvånad

Grejen är att jag tror alla känner sej äldre när barnen blir äldre.
    De enda som inte jag är "gammal" är mammor till barn i samma ålder, jag växer visst aldrig ikapp. Det stör mej faktist lite.

Men för att svara på din fråga under 25 år är väll ungt i min värld, det är inte fel att bli jätteund mamma bara att man får jobba så j****a mycket hårdare för allt.

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • AwsT

Haha jag är exakt likadan! Har alltid velat bli ung mamma.. Jag har funderat på om det är för att min egen mamma var 22 när hon fick mig, hur gammal var din?

SilentStar skrev 2008-01-09 13:00:31 följande:
    Vad räknar du som en ung förälder? Jag har alltid sagt att jag vill vara ung mamma, vill inte känna mig gammal sen när barnen blir tonåringar (ytligt jag vet). Jag är 22 år (snart 23). Skulle jag bli gravid nu så skulle jag få barn när jag är 24..räknas man som ung mamma då?Själv känns det inte så ungt, men det kanske dte är?
  • Guldbarn

Jag har alltid identifierat mig som ung mamma, sedan jag fick min dotter när jag var 18 år. Fick mitt 3:e barn när jag var 24. Men när jag nu, nyss fyllde 25, fick jag helt plötlsigt omvärdera bilden av mig själv. Jag är ju inte alls en ung mamma längre.
    Alltid yngst på föräldrarmötena på min dotters skola, men ung mamma är jag inte längre! Det blev faktiskt lite konstigt för mig. Konstig känsla liksom. Vad är jag nu då? Vuxen?

Ung mamma, är man väl upp till 21-22 skulle jag tro...fast jag har ingen aning, egentligen.

• Carpe diem 08

Fick min äldsta dotter när jag var 16..då var man ju givetvis ung Nu är jag 22 år och är trebarnsmamma(fick tvillingar för 5 mån sen) men känner mej inte spec ung..men då kan jag iförsej tycka de känns konstigt ibland när jag tänker på att jag "bara" är 22...känner mej äldre=)...men jag tror många man kan tycka att man är ung ändå...är ju som sagt många som väntar tills dom är 30-35+ idag

• Malhin

ja jag var verkigen ung
    Oktober Längtan skrev 2008-01-11 00:37:37 följande:

oj, ja det var verkligen ung mamma.
  • NeMeAr

jag tycker man är ung mamma om man är under 20 när man får sitt första barn....
    har aldrig kännt mig själv som en ung mamma fick min första son när jag skulle fylla 21 men visst jag harvarit yngst i föräldragrupper och så men ungmamma kan jag inte alls känna mig som.. när jag fick sson nr 2 var jag 24 och då var jag nästa äldst i umgängesgretsen med barn födda 06.

• adrenalin

jag var 20 och kände mig inte riktigt ung. Jag var och är ung förälder förståss,
    men just ung förälder tänker jag nån som inte är 20

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
Svar på tråden Var går "gränsen" för ung förälder?