Men som jag sa tidigare det var det enda halsbandet VÅRAN hund kunde ha allt annat tog hon sig ur, vi testade vanliga halsband,vi testade halvstryp, sele mm. Inget funkade förutom stryp.
Våran hund är då mycket uppfostrad, kan gå utan problem mitt inne stan utan koppel, på vägar och övergångsställen utan problem redan vid 5 mån ålder. Men iom att hon tog sig ur dom andra halsbanden så var vår sista utväg antingen inge koppel överhuvudtaget eller köra på stryp.
Så vad väljer vi, jo man vill kunna ha koppel på sin hund i vissa situationer på okända platser mm så då valde vi stryp.
Dock dom 2 jakthundarna som var min fars, drog i väg när dom hittade ett spår av älg. Pappa kunder utan problem kontrollera dom då det var han som jagade med dom, men jag ahr inte lagt nåon större energi på att träna dessa hundar.
Men sen är det fel av folk att använda olika sorters halsband bara för att det ser snyggt o tufft ut. Men et är ts hund och den kommer inte lida av att gå i stryp
Punk, slut disskuterat för min del!
iii skrev 2008-01-05 16:37:31 följande:
ecco87 skrev 2008-01-05 16:30:43 följande:
Ja, har man inte lyckats klara av att lära någon av sina hundar att inte dra i kopplet så är det en skitbra idee att sätta stryp på dom redan som valpar *suck*