• Tea80

Fri från anorexin men inga barn...

Hej på er!

Undrar om det finns någon annan där den jävulska anorexin har gjort er ofrivilligt barnlösa?

Jag är helt frisk sedan fem-sex år (så fri man nu blir efter jävulens grepp...) men har fortfarande inte fått igång min ÄL. Gått på hormonbehandlingar i många år och nu ÄNTLIGEN är kroppen iaf redo för "riktig" behandling!!!

Började med pergotajm i december och är full av förväntan om detta kan sätta fart på äggen... Imorgon är det dags för blodprov. Längtar och längtar och hoppas och hoppas även om jag vet att risken är stor att det aldrig blir nån bebis hos oss...

Hör gärna av dig om du är i liknande situation eller känner igen dig på nåt sätt. Det är både lättare och roligare att kämpa tillsammans!!

Kram till er alla!

• Svar på tråden Fri från anorexin men inga barn...
  • Pimpinellan

Ville bara berätta en liten solskenshistoria som kanske kan få dig att hoppas rejält.En nära vän till mig var i princip döende p.g.a anorexi - hon vägde som minst 28 kilo till sina 169 cm. och ala organ sviktade- och hon fick efter att ha varit "frisk" i några år och gått upp massor i vikt faktiskt två barn.Vi som först trodde vi skulle förlora henne och sen när hon väl överlevde aldrig kunde tänka oss att hon skulle få barn blev oerhört glada när hon blev gravid!Det är väldigt sällan helt kört!Lycka till!

• Tea80

Tack snälla för dina peppande ord! Det betyder oerhört mycket att höra andra som har lyckats - det ger enrgi att hoppas vidare. Vet du vilken behandling hon fick och hur lång tid det tog innan bebis nr 1 anlände?

Kram och stort tack för omtanken!

• Pimpinellan

Detta är så många år sen att jag inte minns riktigt.Hon låg på sjukhus länge och sen på psyket länge och exakt vad de gjorde med henne vet jag inte nu.Tror inte hon behövde hjälp för att bli gravid i alla fall utan det gick nog av sig själv.Första barnet kom ungefär fem år efter hon varit som mest sjuk.Pergo brukar funka för de flesta så du har stora chanser att lyckas!Ett litet tips i alla välmening bara som kanske inte är helt vedertaget i alla sammanhang,men som funkade för mig är att inte äta/dricka magra mejeriprodukter för det kan störa äl med upp till 80%.Jag drack mycket minimjölk innan och hade konstig mens men sen jag slutade med det och började äta filmjlk så blev min mens mer jämn.Eftersom jag kollat min äl flera gånger på gyn vet jag att jag har äl i stort sett varje månad.
    Än en gång lycka till och kram till dig med!

• Tea80

Tack igen för stöd och råd! Vi fortsätter hoppas och kämpa!!

Hur ser din situation ut idag? Hur länge har ni försökt? Ingen bebis i antågande ännu?

• Pimpinellan

Vi har förökt ungefär 1,5 år och genomgått utredning som visar att jag inte kan bli gravid på naturlig väg.Det blir operation om några veckor och sen ivf framåt våren. Är dock övertygad om att allt jag gjort för att förbättra min fertilitet under den tid som gått påverkat min kropp positivt.Det där med mjölken gjorde faktiskt stort skillnad hur knäppt det än låter!Alla mina hormonvärden är bra och även min mans "grabbar" - enda felet är mina äggledare tyvärr. Men de behövs ju inte vid ivf så vi hoppas på det!Kanske,kanske jag åtminstone kan vara gravid innan året är slut. Och du med hoppas jag - vet flera som blivit gravida på studs när de ätit pergo.Har du hittat nån annan tråd här för fler i samma sits?Det måste ju vara många kvinnor som haft anorexi och som sen försöker bli gravida?

Svar på tråden Fri från anorexin men inga barn...