• gedansk

Problem med sköldkörten=ej gravid

Hej

Jag har fått veta att mina sköldkörtel inte funkar som den ska och har ett för högt värde. Jag har tagit Levaxin i två månader och håller på att ställa in en tillräckligt hög dos. Vet någon av er hur lång tid det tar för kroppen att bli redo? Är det någon av er som blivit gravid effter behandling med ex Levaxin?
    Mvh Jeanette hoppas så att 2008 ska bli det året som vi blir föräldrar.

• Svar på tråden Problem med sköldkörten=ej gravid
  • Vädur 78

Jag började med Levaxin i mars och min dos är inte inställd än. Äter 75 mg just nu och hoppas att det snart ska bli lite stabilare.
    Har du ägglossning?

• gedansk

hej
    Jag har det med Pergotime och tar även Öl sprutan Pregnyl. Vet du hur lång tid det tar att kroppen blir bra igen? Jag gåt hos en läkare på Sophiahemmet, var går du?
    Mvh Jeanette

• Vädur 78

Det är nog väldigt olika hur lång tid det tar. Vad ligger ditt TSH på? MItt låg när de upptäckte det på 5,7, började med medicin i mars och i juni hade det gått ner till 0,76. Man fick ett bakslag i somras/höstas och gick upp till 4,9 igen. Men nu är det påväg ner igen. Det bör ju ligga under 2 eller hellst runt 1 för att man lättast ska bli gravid

• gedansk

hej

Jag fick veta i dag att mina värden har sjunkit från 4,9 i början till nu effter 2 månader med Levaxin ligger det på TSH på 0,8 och T4-fritt på samma 16 som förut. Så nu hoppas, hoppas jag att det ska hjälpa oss att bli med barn. Vi har försökt i över 2år och längtan är enorm. tyvärr så har jag inte blivit piggare nu när mina värden är bra. Visste läkaren varför dinna värden hoppade upp igen?
    Mvh Jeanette

• ordning i oredan

Min kompis hade också överproduktion och hade tillsamans med sin sambo aldrig skyddat sig men inte heller blivit gravid. När hon fått rätt dos levaxin blev hon gravid direkt!!

Lycka till!

• Shalita

Hej!

Jag har också för högt TSH pga underfunktion. Fick veta det i oktober i samband med vår fertilitetsutredning. Då låg TSH på 9, sist jag kollades låg det på 2,3 så det är ju fortfarande för högt för att jag skulle kunna bli gravid. Jag hoppas det rättar till sig snart...

• Superbruden

Jag har en underproduktion i sköldkörteln och det upptäcktes i nov 06. Fick levaxin och blev gravid i mitten av december 06. Hade lite hjälp av gonal-f och ovitrelle oxå! Men det var sköldkörteln som ställde till det från början!

Lycka till!

• gedansk

Å hoppas, hoppas att det är det som ska till. Tänk att ett så enkel blodprov ska vara så svårt av en del läkare att ta, jag som trodde att det var mina p-piller som gjort att det blev så struligt med mensen. Om jag inte är gravid nu så kommer vi att fortsätta med Pergotime och Pregnyl och insemination den här månaden. Hur blev eran mens när ni hade problem med tyrodea?
    Mvh Jeanette

• Mimmi82

Jag fick levaxin i juni 75mg. Blev gravid i september, har nu fått höja dosen till 75*2. Min dos var alltså inte rätt inställd när jag blev gravid.. jag har egentligen ätit för lite levaxin augusti till oktober för att läkarna ville avvakta då det såg ut som att värdet höll på att sjuka. Men icke, mådde så dåligt så nu har jag fått öka dosen. Lycka till!!

• Shalita
    gedansk skrev 2008-01-04 13:32:52 följande:
    Hur blev eran mens när ni hade problem med tyrodea?Mvh Jeanette
    Jag har hela tiden haft hyfsat regelbunden mens och fått utslag på äl-stickor så jag misstänkte aldrig att nåt var fel. Därför dröjde det över ett år innan vi gjorde utredning.
  • gedansk

Läkaren sa att mina värden var jättebra på TSH på 0,8 men inte känner jag mig någon piggare för det.

• Vädur 78

Gedansk: Jag tror att det är ganska så vanligt att värdena hoppar lite i början. Jag tyckte oxå att det var jättekonstigt, men det verkade som det hade hänt många här inne på fl.
    Tror att sköldkörtlen producerar olika mycket i olika perioder och det är väl det som gör att det blir lite ojämt.
    På din andra fråga tror jag att värdena kan bli bra först och sen kan det dröja lite innan kroppen ställer om och mår bättre. Vad har du för symtom? Jag var väldigt trött och det är bättre nu.

• gedansk

hej vädur 78

Jag märkte det mest på att mensen hoppade, innan jag åt p-piller så hade jag menscykel på 28dagar och sedan effter jag slutade pga migränanfall så kunnde det vara upp till 40dagar. Annars har det varit trötthet och så har jag gått upp en hel del i vikt (dock kan det mycket väl vara att jag ätit mycket onyttigare-sambo kilon).
    När det gäller tröttheten så inan jag viste att sköldkörteln producerade för mycket så trodde jag att tröttheten var mitt nya jobb mm. Längtar så effter att få barn nu men samtidigt så rädd att bli besviken igen.
    Mvh Jeanette

• Lyckoprinsessan

Man ska tydligen ha under 2,0...

Jag har 2,07, kan man medicinera en så liten höjning?

• 5e barnet på g

Får jag fråga er som har problem med sköldkörteln, vad hade ni för symptom när det upptäcktes? Jag var hos läakre i torsdags och hon funderade på om det kunde vara sköldkörteln som spökade, men fick inte veta mer än så. Ska dit imorgon igen och lämna nytt prov då det blev nåt fel på det första...

• Vädur 78

Lyckoprinsessan: Äter du medicin för Underfunktion?

5 barnet på g: Det är väldigt många symptom man kan ha.
    Mina har varit trötthet, håravfall, stickningar, problem med magen, humörsvängningar, deppig, känsla av att något är fel.

• Lyckoprinsessan

Mitt väre ligger ju inom normalkurvan men jag har tappat extremt mycket hår senaste halvåret och är också deppig, trött med humörsvängningar.

Jag gjorde en hälsokontroll och fick reda på mitt värde på 2,07, det är tydligen högt i fertilitetssammanhang.

• Vädur 78

Det är ju bara om man har problem med sköldkörteln som man bör ligga under 2 eller hellst runt 1 annars är ju 2,07 bra!

Jag hade 5,7 när man upptäckte detta på mig då tog man ett till och den gången var mina värden normala....Så har du symtom kan man ju kolla en extra gång. Men det behöver ju inte vara något.

Svar på tråden Problem med sköldkörten=ej gravid