• zzz81

kramper bim+8

Hej är det någon som vet varför jag har fruktansvärda kramper i magen?? är på bim+8 testade neg på bim+6 har kramper, huvudvärk, trött, spykänsla kommer och går. Behandlas med pergo tog dubbel dos senast, kan det vara pga pergon som jag mår som jag gör?? tog enkel dos i två omgångar då kände jag inte av några kramper. har haft 32 dagars cirkel de senaste 4 månaderna brukar ha mensvärk och ömma bröst innan den dycker upp men jag känner inte av det, någon som vet vad det kan vara??

• Svar på tråden kramper bim+8
  • Lovebug

Det kan vara så att du reagerar så mycket kraftigare nu...du har troligen fått en kraftigare ägglossning och därmed kommer mensen att kännas betydligt mer. Jag har alltid haft rejäla menskramper de gånger jag tagit pergo.

• zzz81

Men jag kan väl inte ha så sen ägglossning?? Är idag på bim+9 kan inte ha så sen ägglossning eller??

Lovebug skrev 2007-12-29 23:08:27 följande:
    Det kan vara så att du reagerar så mycket kraftigare nu...du har troligen fått en kraftigare ägglossning och därmed kommer mensen att kännas betydligt mer. Jag har alltid haft rejäla menskramper de gånger jag tagit pergo.
  • Lovebug

Nej, jag menade inte att du har ägglossning nu, men mensvärkarna blir ofta mycket kraftigare efter att man ätit pergo just för att man har haft en ägglossning. Mensvärkar utan ägglossning är ofta betydligt mildre än om man haft en ägglossning. Är man då ovan att ha ägglossningar brukar det oftast kännas ännu mer vid mens.

• zzz81

ok tack, men jag har inte mens värk utan bara massa kramper, men idag har de avtagit. Jag brukar ha både mensvärk och ömma bröst dagarna innan men, jag känner inte av det den här gången det tycker jag är konstigt om nu mensen ska komma..

Svar på tråden kramper bim+8