• tinaaaaaa

Jysk för och nackdelar?

Vi har bara jysk här i närheten, ikea tar det ca 1,5-2h att köra till.

Jag har en kompis som säger att jysk har ingen kvallite på sina möbler alls.
    Vi har nämligen inte köpt så mycket där och inga möbler precis.

Såg i bladet att de har en garderob för 750kr nu, är det något att ha?

Gärna för och nackdelar..

• Svar på tråden Jysk för och nackdelar?
  • MissNice

Kanske inte för att d finns nåra fördelar Jag kan inte komma på nån ialla fall....

• mickii

hej.
    jag har hylla,databord och även matbord(i glas) från jysk. resten av möblerna är från ikea,och möblerna från jysk är precis lika bra! inget som gått sönder eller varit fel på

• salsajenny

Ville bara inflika att kanske är det många som upplevt Jysk som dåliga, som väljer att skriva i denna tråden? Så bara för att många som drabbats av dåliga varor därifrån skriver här, behöver det ju inte betyda att Jysk är fullt SÅ dåligt som det kanske låter. Bara nåt att ha i åtanke, kanske. Och, skulle en möbel gå sönder, så får man ju reklamera. Garanti ska ju finnas.

Bestäm dig för vad som är viktigt i ditt liv - innan det är för sent!
  • Limefrukt

Vi har köpt flera bra möbler från Jysk - köpmansdisk, sängbord, byrå.

Men när vi skulle köpa garderob för några år sedan:
    Det stod i reklamutskicket att garderoben även fanns med 4 dörrar och 3 lådor. Bra tyckte vi, en så´n vill vi ha. Åkte till närmsta Jysk för att köpa.
    -Nä säger personalen. Vi har den inte inne. Det är inte säsong för garderober nu.
    SÄSONG för garderober?????
    -Men du kan beställa en, då kommer den på fredag nästa vecka.
    ...vi beställer och åker dit på fredagen...
    -Nej, vi har inte hunnit packa upp pallen än, kom tillbaks i morgon.
    ...jag ringer dit på lördagen...
    -Nej, den är inte upp-packad än... Ring igen på måndag!
    Jag undrar om inte DE kan ringa MIG, men det går inte, de FÅR inte ringa till kunderna för deras chef (????)
    DÅ kommer någon i personalen på att de kan kolla om garderoben finns i den andra Jysk-butiken i stan - och det gör den! Så vi åker dit och får med oss den hem... (att ingen tänkte på det innan!?)
    Efter ett halvår ramlar kulorna ut från fästena till lådorna. Efter ytterligare någon månad limmar och skruvar vi fast hyllorna som håller på att lossna. Vi lagar lådorna ännu en gång och förbjuder varandra att dra lådorna fullt ut - för då ramlar de ihop...
    När vi flyttade, så lämnade vi kvar garderoben till den nya lägenhetsägaren - Nu ska vi köpa en ny på IKEA Där kan man köpa lösa moduler och välja själv hur garderoben ska se ut, bra lösning för oss!

• MARIA99

Både skötbord & spjälsäng vi köpt på jysk va kassa. Gick knappt att montera i hop bitarna va så sneda. Har även köpt en växa säng där ett par år innan där vi själva fick byta botten då den inte klarade att en 2 åring hoppade till i den!!

• Bumbi mamman

Du va lustigt att du srkev om just Jysk..jag va där igår..och va helt chockad..NU VET JAG att de itne är kvalitet på grejerna..för de va garderober, databod och hyllor med stora märken på och "bortriven" trä... så om man ska köpa jysks grejer ska man nog aldrig flytta...haha vi ahr en tv hylla som bara är till för att man ska sätta ihop EN gång..IKEA har kvalitet beroende på prisgrupp =)

• logg81

Nja... jag gillar inte jysks grejer. Det är så smått och rangligt... Jag skulle hellre ta en utflykt till IKEA och veta vad jag får för pengarna...
    Däremot köper jag gärna kuddar och täcken på Jysk...

• Hallontrollet

ALDRIG MERA JYSK!

"hatar" dom.
    Dålig service, dålig kvalite, dåligt bemötande... Nej orkar inte ens fortsätta.
    Kommer aldrig mer handla på Jysk!!!!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Marco och Mathias mamma

Jag har en resårmadrass från Jysk som är jättebra, brorsan har soffa, köksbord, stolar, fåtöljer och soffbord därifrån som är helt ok. Garderoberna däremot ger jag inte ens kattskit för, de är det för dålig kvalitet på.

• EvilBetty
    Hallontrollet skrev 2007-12-28 10:47:56 följande:
    ALDRIG MERA JYSK!"hatar" dom.Dålig service, dålig kvalite, dåligt bemötande... Nej orkar inte ens fortsätta.Kommer aldrig mer handla på Jysk!!!!
    Precis vad jag hade tänkt säga.

Köpte en bokhylla där som var GALET sned, men jag fick inte lämna tillbaka den eftersom den redan var monterad.
  • mickan No 1

fick inte lämna tbx hyllan?
    Konsumentköplagen gäller även Jysk.
    Du skulle ha fått reklamera hyllan mot ditt kvitto, antingen genom att fota den (räcker i vissa butiker) alt tagit med den till butiken.
    (visa gör tom hembesök så kunden slipper dra med stora möbler.)
    Istället för att gnälla så kanske ni ska stampa ner foten, det är endast ni kunder som kan förbättra personalen i butikerna och det kan man endast göra på plats i butiken.
    Läs på konsumentlagen och be att prata med chefen.
    Och även chefen har en chef som har en chef osv det är en stor konsern med många chefer och i bland så får man helt enkelt kontakta VDn (trevlig prick.)
    Nej jag jobbar inte på jysk, men jag har haft mycket kontakt med både fotfolket i butikerna och som sagt ledningen.

Det enda som inte byts är madrasser som öppnats/handdukar/sängkläder MEN även där finns undantag.

• spikeygirl

Jag har en datorstol som jag köpte på Jysk för 6 år sedan - det är den absolut bästa och skönaste datorstol jag någonsin haft! Den är stabil, mjuk och riktigt bekväm. Katterna har tyvärr klöst på ryggstödet så att den ser skitful ut nu, men jag vill inte byta ut den ändå eftersom jag inte sett någon så bekväm stol någon annanstans.

Har en TV-bänk därifrån som också är stabil och har bra kvalitet.

Trots det så upplever jag att många av deras möbler har skitkvalitet, så kolla upp möblerna noga innan du köper. Min sköna datorstol till exempel har de nu bytt ut till en som ser nästan likadan ut, men som inte alls har samma kvalitet (trots samma produktnamn!).

• mickan No 1

oj du tittade inte på valideringslagret?
    Dvs dom som är otroligt prissänkta just nu?
    Sånt som är transportskadat, visningsmöbler och sånt som ska utgå ur sortimentet?

Bumbi mamman skrev 2007-12-28 10:45:30 följande:

Du va lustigt att du srkev om just Jysk..jag va där igår..och va helt chockad..NU VET JAG att de itne är kvalitet på grejerna..för de va garderober, databod och hyllor med stora märken på och "bortriven" trä... så om man ska köpa jysks grejer ska man nog aldrig flytta...haha vi ahr en tv hylla som bara är till för att man ska sätta ihop EN gång..IKEA har kvalitet beroende på prisgrupp =)
  • malin7502

Skulle aldrig handla något i möbelväg på jysk... Knappt jag går in i dessa affärer, handlar jag så är det något "smått", tex kudde eller nåt i textilväg...

Varför?
    1 - jävligt fula grejer
    2 - kass kvalitet, är det enda jag sett hittills... :P

• Bumbi mamman

mickan No 1 skrev 2007-12-28 12:16:15 följande:

oj du tittade inte på valideringslagret?Dvs dom som är otroligt prissänkta just nu?Sånt som är transportskadat, visningsmöbler och sånt som ska utgå ur sortimentet?Bumbi mamman skrev 2007-12-28 10:45:30 följande:
    nej...utan den som stod i butiken som itn eva prissänkt! Men jag handlar bara tygvaror på Jysk =)
  • toreg

Ja deras möbler är ofta mycket enkelt gjorda och motsvarande billiga. Medan t ex  bäddmadrasser och resårbottnar får mycket bra betyg i objektiva tester. Trots att de också är billiga. IKEA får i samma tester mycket låga betyg. 

Vi har alltså köpt våra madrasser hos Jysk och ligger utmärkt bekvämt. Och avstått från deras alltför enkla möbler

• Velmaja

Alla möbler jag har köpt på jysk har gått sönder. Tv-bänk, skoställ, byrå, m.m.

Svar på tråden Jysk för och nackdelar?