• skrollan2

Hur utvecklas era barn?

Jag har en tösa som e född i v33 o är 3 veckor okorrigerad ålder.
    Hon har redan lyft upp sg när hon ligger på mage på golvet o försöker även vända sig från rygg till mage.
    Hur har era barn utvecklats som premie?
    Är d  tigida med sådana grejjer?O hon är så vaken hela tiden o nöjd,,sover inte särskilt mkt,vill bara vara uppe o kika runt

• Svar på tråden Hur utvecklas era barn?
  • Misilo

Hej!
    Min pojke föddes i v. 27 plus 1 och är nu 2,5 månader korrigerad ålder. (annars 5,5 månader). Han följer sin utvecklingskurva när man räknar med korrigerad ålder. Han följer med blicken, lyfter huvuder, jollrar och skrattar. Men han är ju inte på långa vägar som en 5, 5 månaders bebis och det förväntas inte heller av honom enligt läkarna. Målet är att han ska vara ikapp vikt, längd- mässigt när han är cirka ett år. Så jag är jättenöjd!!

Men du menar kanske att din flicka är ovanligt tidig?

Kram Mimmi

• annahsavannah

fick savannah v 33+4.
    hon är nu 9 veckor
    skulle eg bara vara 3 veckor.
    hon ´är vaken mycket, lyfter på huvudet, följer med blicken. nu så har hon börjat flina när man skojjar med henne.
    Ser stora framgångar.

• ElinMaria

Min dotter är nog ungefär som en normal 5 månaders bebis när det gäller utvecklingen, dvs hennes korrigerade ålder. Längd och viktmässigt har hon kommit ikapp sin okorrigerade ålder. Jag är nöjd så länge min dotter mår bra och utvecklas som hon ska. Om hon är tidig eller inte med olika saker är inte så viktigt.

• victory tilly

Min dotter är född i 28+4 och var väldigt sen med att lyfta sitt huvud, hon var 3 månader i korr ålder.
    Men sedan har det rullat på, hon följer sin kurva och har utvecklats normalt. Hon är nu 10 månader, 7 korr., och kryper nästan och försöker resa sig mot soffan. Det gjorde mitt första barn, som inte är prematur, först när hon var nästan 9 månader. Så det är olika med allt.
    Har man ett barn sen innan så vet man hur fort tiden ändå går, så det gör inget om hon är sen med visa saker. Det kommer!

Svar på tråden Hur utvecklas era barn?