• C060908

betala för att leka med mitt barn!

Jag gick in på lek och buslandets hemsida (www.lekobus.se/information.html) nu för att se vad det kostade då fick jag läsa detta : Personer över 18 år i sällskap med barn och barn under 1 år går in gratis.

Så alltså jag som är 17 år och har en dotter på 1½ år får betala för både mig och min dotter! 200 kronor för oss båda i tre timmar. Det är inte priset som är mycket utan bara det att om man är under 18år och kommer in med sitt barn så måste man betala!! Gud vad irriterande!

• Svar på tråden betala för att leka med mitt barn!
  • Novus

Tror nog du kommer in gratis om det är ditt barn.
    Förstår dock att det är irriterande

• isold2003

Jag tror inte att du behöver betala, det måste ju vara gratis för föräldrar oavsett ålder. Strunta i att tala om hur gammal du är.

• isold2003

Håller med om att det måste vara irriterande iaf!

• hockeygirl

hej!
    det finns många med liknande policyc men stå på dig jag åkte med arlanda express och är under 25 och tycker då att jag ska betala ungdomspris istället för vuxen och jag tjattade på konduktören länge och väl men de gav sig och skulle skriva dit i sitt tillägg att föräldrar under 25 fick betala ungdomspris och ta med sitt barngratis. så stå på dig du ska inte heller betala tycker jag .
    lycka till

• phil

Fast det är väl inget konstigt? Är man under 18 är man ju ett barn. Säger du att det är ditt barn så löser det sig nog ändå...

• C060908

Jo vill även tilläga att i Göteborg så finns det något som heter fritidskort som gäller från klockan 16-00 till 05.00 eller liknande och gäller upp till 20år. Då kan man tydligen inte ta med ett barn under 6år med där. Tycker jag är lite konstigt eftersom att barn åker gratis.. Menmen

• C060908
    C060908 skrev 2007-12-25 23:40:18 följande:
    Jo vill även tilläga att i Göteborg så finns det något som heter fritidskort som gäller från klockan 16-00 till 05.00 eller liknande och gäller upp till 20år. Då kan man tydligen inte ta med ett barn under 6år med där. Tycker jag är lite konstigt eftersom att barn åker gratis.. Menmen
    Kortet är till för alla bussar, tåg och spårvagnar.
  • Novus

Nej, det är inget konstigt att du inte får ta med ett barn gratis där. Betalar man för en vuxenbiljett får man ta med sig barn under 6 år (är det inte 7 år egentligen??) gratis. Med fritidskortet betalar du för ungdom

• Triple Trouble

tror inte de kräver leg dock..

• stinamaria
    C060908 skrev 2007-12-25 23:40:18 följande:
    Va, får vi inte ta med kidsen gratis när vi åker med fritidskortet? Det gjorde jag hela sommaren ^^
  • stinamaria
    Novus skrev 2007-12-25 23:42:49 följande:
    Nej, det är inget konstigt att du inte får ta med ett barn gratis där. Betalar man för en vuxenbiljett får man ta med sig barn under 6 år (är det inte 7 år egentligen??) gratis. Med fritidskortet betalar du för ungdom
    Men gäller det månadskort för ungdom med? Och terminskort som man får från skolan? Jag har aldrig betalat extra för min son. Ingen kontrollant har sagt något heller.
Svar på tråden betala för att leka med mitt barn!