• Skylark

Hur många mellannamn kan man ge sitt barn...?

Hejsan! Ja, som rubriken lyder; hur många mellan-namn kan man ge sitt barn? (Vi vill ge vår son ett av våra efternamn samt även två förnamn som mellan-namn. (Tilltalsnamn - mellannamn x3 - efternamn) Tacksamma för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-25 21:13:22:
    Oj, vi menar hur många andra-namn kan man ge sitt barn? (Kan en pojke heta tex Oscar Leon Lotar Andersson Karlsson som tillstalsnamn, andranamn, andranamn, mellannamn o efternamn...)

• Svar på tråden Hur många mellannamn kan man ge sitt barn...?
  • Nyfiken gul

så vitt jag vet kan barnet bara ha ett efternamn och bara ett mellannamn. Däremot kan man ha fler förnamn...

Tror inte man kan döpa sitt barn till Agnes Agneta-Maria-Björn Svensson

• pulmones

Vår son heter Jacob Benjamin Hans Daniel Efternamn

• Skylark

Tackar för svar! Viktigt för oss nu då vi försöker hitta rätt namn på en underbar person vi håller på att lära känna... Det blir nog bra tillslut!

PS - Vilka vackra namn din son har, Pulmones! Vi funderade på Jacob innan vår son föddes, men det visade sig vara en Liam. :) Ha det fint!

• benetide

Ja så kan man faktiskt heta.. Min son heter Tommie Eric benjamin Sin far efternamn som mellannamn & mitt efternamn som efternamn rörigt de blev men hoppas du förstår!!

• Nyfiken gul

kan tillägga att min makes ena son heter Lars Erik Niklas mellannamn efternamn

o min ena son heter Per Isaac Michael mellannamn Efternamn

• Skylark

Tackar! Jo, vi förstår... Det är fint med flera namn så som ni har! Vi kommer köra på den linjen; två andra- och ett mellannamn. Känns bra! Ha det gott!

• ninekm1022

hej vet någon om man kan ha fyra mellannamn och 1 förnamn?

ps håller med om att det är fina namn och jag funderar faktiskt på jacop.

• fluu
    ninekm1022 skrev 2014-06-29 15:39:38 följande:
    hej vet någon om man kan ha fyra mellannamn och 1 förnamn?
    ps håller med om att det är fina namn och jag funderar faktiskt på jacop.
    Menar du andranamn? Alltså om någon kan heta exempelvis Emma Anna Johanna Sara Lina Johansson med Emma som tilltalsnamn och Anna Johanna Sara och Lina som andranamn.

Mellannamn kan man inte ha hur många som helst.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur många mellannamn kan man ge sitt barn...?