Tina med ängeln Christoffer skrev 2007-12-19 13:46:48 följande:
Esoliten:Tackar. Du har nog inte upprört någon genom att ställa frågan. Jag tror inte det ökar vid fler barn för att man inte är lika uppmärksam. Oavsett om det är första eller sjunde barnet så kan man inte kolla till dem var tredje minut, vilket behövs om man ska öka chanserna att upptäcka att barnet slutat andas och hinna sätta igång med hrl. Känner du att du är jätte orolig så kanske du ska fundera på att skaffa ett apne alarm. Det har hjälpt oss otroligt mycket. Det är klart att man ska göra allt man kan för att minska riskerna men det finns inga garantier ändå. Men trots allt så är det bara 25 barn/år som dör i psd. Det är inte många, men det är 25 st för mycket. pulmones:Tyckte faktist din kommentar om sämre kvalite var lite små rolig. Tror dock inte jag hade uppskattat den för ett par år sedan, men nu när jag fått en annan distans så klarar jag sånt. Ibland så är skyttegravshumor ett sätt att överleva.
jag är nog lite smaklös och vi får hoppas att ingen tar illa vid sig av den trista humorn!!
ärligt så syftade jag på mig själv. väntar barn nr4 inom loppet på 6 år. min bebis nr 3 hade väldiga problem med apnéer så visst kan det stämma de som står i ts men jag undrar varför.