-
-
Svar på tråden Vilken ÄD-klinik i hela världen har kortast kötid?
-
Jag är bosatt i Schweiz och här är det typ aldrig några köer till någonting inom sjukvården så länge man är beredd att betala för det. I Schweiz är sjukvårdssystemet uppbyggt på sjukförsäktingar vilket gör att alla sjukhus är vinstdrivande och egna företag. Detta gör att det ofta är mycket bra kvalitet och man slåss så att säga om kunderna. Här är det extremt vanligt med IVF och andra former av "hjälp på traven". Det är med säkerhet dyrare än vad det är på privatkliniker i Sverige men ska jag vara ärlig så vet jag inte om det finns några köer alls.
Om du söker på Eispende och Schweiz på antingen google eller www.gelbeseiten.ch så kan du säkert hitta många alternativ!
Lycka till! -
Googlar du så hitta du massor med kliniker, bla valencia i spanien IVI, har inge kö, Ava ryssland och Riga har ett par månader. Det är viktigt att tänka på att gå till en klinik som gör många ÄG så de har erfarenhet, då blir de duktiga. De är normalt att 50-60% blir gravida vid en ÄG. Träffat fertilitetsläkare på UMAS i dag och de rekommenderade AVA el en klinik med lång erfareneht och många äggdonationer.
annicka67 skrev 2007-12-13 13:56:58 följande: -
Det beror lite på hur man ser ut, dvs vilken donator som krävs. Man ska välja en klinik där chanserna är större att matcha ens färger. Med blont hår och blå ögon hittar man fortare en donator i ryssland än i portugal. Även i ryssland har det nu varit knepigt att matcha mina färger, väntetiden har varit ungefär 4 månader. Men de månaderna behövs nästan för mental inställning tycker jag!
-
Ok, tack för tipset! Vilken klinik har du valt?
-
Valde till slut Riga, eftersom det är knepigare med resan till St Petersburg i mitt tycke. Och sedan fick vi tidigare om besked av donator i Riga.
annicka67 skrev 2007-12-24 13:53:14 följande:Ok, tack för tipset! Vilken klinik har du valt?