• uninteresting

Ryggmärgsbedövning

Hej, jag undrar lite hur det är med ryggmärgsbedövning då jag har en tatuering på svanken. När jag gjorde tatueringen så sa dom att det går att göra ett snitt i tatueringen och sedan få ryggmärgsbedövning, men känner mig osäker. någon som vet säkert?

• Svar på tråden Ryggmärgsbedövning
  • uninteresting

Okeej :) Jag har en ganska stor tatuering, men hoppas att det inte är nått problem :) kanske kan fråga min BM nästa gång :)

• Energica

Jag läste information om det hos en tatuerare. Enligt den bör man kunna "stansa ur" den del av huden som det finns bläck i med en lite grövre nål och sen sticka epiduralen genom den bläckfria gropen. Har inte hört att det har behövts praktiseras så det måste nog vara ytterst ovanligt att det inte finns nåt bläckfritt område att välja från om man har tatuering över ryggraden.

• M plus J

jag fick ryggbedövning för några veckor sedan å det va inga problem dom satte den ganska högt upp

• MHoof

Jag har tatuering i svanken och det gick hur bra som helst att få EDA
    Sen beror det kanske lite på vart den sitter och hur stor den är...dom sa dock får se om det går att sätta den med tanke på tatueringen, men när arkosläkaren kom så gick det hur bra som helst.
    Och ont gör det heller inte om du är orolig för det

Jag älskar min Izolde
Svar på tråden Ryggmärgsbedövning