Upp till vilken ålder räknas man som ung förälder?
Måste fråga av ren nyfikenhet. Själv tycker jag nog det är upp till 20 kanske, vad tycker ni?
Måste fråga av ren nyfikenhet. Själv tycker jag nog det är upp till 20 kanske, vad tycker ni?
håller med om upp till 20.
Visst är man ung efter 20 men ung mamma ser jag lite som ett begrepp ¨gällandes tonåringar.
Jag var 27 när jag fick lillan och jag tyckte att jag var en ung mamma! Men det beror kanske på att jag bor i sthlm och där är man i regel lite äldre....
Det beror nog på hur gammal man själv är, jag är 29 år och jag tycker alla upp till 23 är unga. Men när jag var 23 tyckte jag inte det
Jag tycker att jag e en ung mamma, va 22 när tjejerna föddes..
Jag var 23 , 24 när jag fick henne.. räknar mig som ganska ung:)
men de har nog med och göra att jag fastnat i 21-22 års åldern eller hur man ska säga, träffar jag människor som är 21-22 så tänker jag jaha de är lika gamla som mig typ, sen om jag tänker efter men nää jag är ju snart 25 :o...
Jag är 20 och kommer fylla 21 innan vårt första barn kommer. Ser mig själv som ung mamma,fast inte FÖR ung.
Tycker att jag har en bra ålder för att bli förälder.
Min sambos mormor tycker vi är för unga. Min sambo kommer fylla 22 några månader efter bebisen kommit.
Hans morbror var 23 och det var inte för ungt enligt hans mormor, så vissa kan tydligen dra gränsen bara sådär.
Det är så olika från person till person. Min lillasyster är 16 och ska ha barn i maj. Det är för ungt för henne, men hade jag blivit gravid när jag var 16 hade det vart en annan sak, låter kanske konstigt, men min syster är väldigt omogen för att vara 16 år. Men hon kommer självklart bli en bra mamma för det.
Så jag tycker inte man kan säga att något är FÖR ungt utan att veta hur personen är.
Fast under 15 är lite väl ungt måste jag säga.
Blev kanske lite krångligt.
Nej, precis man "var" ju fortfarande ung när man fick barnet/n. Det ändras ju inte för man blir äldre.
Jag tycker min mamma är en ung mamma.. hon är 41.. fick sitt första barn när hon var 23.. Låter kanske inte ungt för andra men för mig är hon och kommer alltid att vara en ung mamma! För mig har det inte med åldern i sig att göra utan hur man ser sig själv
Upp till tjugo är man ung mamma tycker jag. KLart att man är ung efter dte också, men som nn sa tidigare så anser jag också att ung mamma e ett begrepp som pasar bäst in på tonårs mammor.
Men när allt kommer omkring är det ju hur man är till sinnet som avgör om man är ung, både posetivt och negativt!
Här i GBG ses jag som jätteung är ju bara 25år gammal
Upp till runt 20 tycker jag.
Ser dock mig själv som en aning ung mamma pga att jag är 20 år, fick sonen för 3½ år sedan och snart ska kläcka ut nr2
He he ja svårt att säga när gränsen går för att vara ung mamma Jag är 23 år och har en son på 6 år och en dotter på 2 år.. Många ser mig som ung mamma själv ser jag mig som alla andra // Maria
jag tycker att jag e ung mamma.... är 22 år och har fött 6 barn....
det beror väl på.
jag har 2 barn och är 22 år.
det är väl ganska ungt.
men hade jag fått mitt första nu hade ja väl kanske int eräknat mig som en "ung mamma"
Upp till 21-22 räknas man nog som ung förälder, även om man är rätt så ung för att bli förälder upp till 25. Men upp till 21-22 så är man ung förälder.
va spelar det för roll om man är ung eller äldre mamma?
Är det nån slags tävling eller haha ;P
Jag tycker man e ung förälder fram tills 23 :)