• Karin1985

Crosstrainer, hur mycket har ni gått ner och hur fort??

Nu har jag setat och sökt i forumet och inte hittat en tråd som berättar hur snabbt ni nått resultat med en crosstrainer.

Jag överväger att köpa en crosstrainer men behöver någre fler "solskenshistorier" för att besluta mig.

Så, hur mycket gick ni ner och hur fort??

Älskade dotter!! 20071024
  • Svar på tråden Crosstrainer, hur mycket har ni gått ner och hur fort??
  • Karin1985

*puffar*

• optimisten

Jag har nyligen köpt en crosstrainer och använder man den regelbundet och äter nyttigt och rätt så går man nog ner rätt så snabbt i vikt. Jag återkommer om några veckor så kan jag tala om

• Karin1985
    optimisten skrev 2007-12-09 15:08:04 följande:
    Jag har nyligen köpt en crosstrainer och använder man den regelbundet och äter nyttigt och rätt så går man nog ner rätt så snabbt i vikt. Jag återkommer om några veckor så kan jag tala om
    Det låter super!! tack så mycket
  • Alise

I våras började jag träna med crosstrainer på gym, tränade ca 2h crosstrainer och 2h annan mationsform varje vecka. Lade samtidigt om kosten och började köra en liten egen variant av VV:s program. På knappt fem månader gick jag ner ca 30kg! Sen blev jag gravid, å nu längtar jag till bäbisen kommit så jag kan börja träna å gå ner i vikt igen!

• Karin1985

*puffar igen*

• TriXiiie

jag undrar också.. jag har önskat mig en i julklapp.. och är 99% säker på att ja får en.. hehe skulle va kul o veta om andras frammsteg????

• optimisten

Jag har nu gått ner ca 1kg redan och då har jag bara lagt om kosten på så sätt att jag undvikit läsk, godis men ätit som vanligt av resten dvs husmanskost. 1kg på knappt en vecka är ju jättebra. Men jag vill väl gå ner ca 4kg till och de sitter hårt

• mamma 03 05

Jag har tränat varje dag i en månads tid och ätit hyffsat nyttigt och inte gått ner ett skit. Är så less

• Karin1985

De

optimisten skrev 2007-12-14 15:32:41 följande:
    Jag har nu gått ner ca 1kg redan och då har jag bara lagt om kosten på så sätt att jag undvikit läsk, godis men ätit som vanligt av resten dvs husmanskost. 1kg på knappt en vecka är ju jättebra. Men jag vill väl gå ner ca 4kg till och de sitter hårt
    Det är ju jättebra!!! Hur länge kör du och vilken nivå använder du( hur många motståndsnivåer har du)??
  • Karin1985
    mamma 03 05 skrev 2007-12-14 16:23:02 följande:
    Jag har tränat varje dag i en månads tid och ätit hyffsat nyttigt och inte gått ner ett skit. Är så less
    Usch det lät inte bra :(

Jag helammar nu så jag hoppas att det ska göra sitt samtidigt som jag lägger om kosten och trampar minst 30 min 5 dagar i veckan.
  • Fia Lundbom

Crosstrainer är jättebra motion !

Man kan nog gå ner en hel del med träningshjälp av den - men det är ändå maten som gör störst del...

• Loyden
    mamma 03 05 skrev 2007-12-14 16:23:02 följande:
    Var inte less för det. När du tränar så omvandlar du fettet till muskler. Och muskler väger INTE mindre än fett.
    Det är ofta det felet man gör när man tränar. Man tror att man ska gå NER i vikt men ibland kan man öka just pga att man bygger muskler.

Egentligen ska man kasta iväg vågen och gå och "mäta fett%" istället. Vilket dem på en del gym gör. Det är kanonbra.Mitt gym räknar ut hur mycket % i fett du ska ligga på och sen kan du följa hur mycket fett du blir av med. Istället för vågen som oftast luras!

Så var inte Less!!!

Sen är det också "lättare" för en "överviktig" att få bort extrakilon än en som redan är "normal" i kroppen som bara vill bli slankare. Det kräver så mycket mer än att bara träna lite ibland och hoppa över godiset. Då får man istället köra hårdare varierande(blandad) träning.

Önskar dig lycka till! Och fortsätt kämpa!
  • TriXiiie

jag äter efter GI metoden också.. har gått ner massor.. menm har 7kg kvar.. och nu när det e så halt o så så kommer jag inte ut på så långa promenader . så ja tror en crosstraineer kan va bra för mig...

• Karin1985

*puffar för fler inlägg*

• ric69

Crosstrainer är ett utmärkt träningsredskap då du vill gå ner i vikt! Motståndet är inte så viktigt, utan tiden du använder maskinen! Mer motstånd kräver mer kondis, så öka efter ca 1 månad till nästa motstånd!
    Vi är alla olika, men att träna på maskinen varje dag är inget
    jag rekommenderar, för du blir lätt övertränad!
    Tiden du bör stå på maskinen är mellan 30-45 min 3 ggr i veckan!

Den andra tiden kan du naturligtvis gå promenader ute! Se bara till att ha 1-2 slappdagar i veckan!

• Karin1985

*puffar*

• Karin1985

*puffar igen*

Svar på tråden Crosstrainer, hur mycket har ni gått ner och hur fort??