• Vargen

Är detta normalt?

Fick tvillingar den 28 okt, 5 veckor för tidigt. De vägde då ca 2kg, men nu uppe lite över 3kg. Skulle vilja höra hur era barn sover. Våra vaknar var 3:e timme dygnet runt, så jobbigt...Är detta normalt, när kan man börja räkna med att de sover längre på natten? Vi har även börjat försöka lägga ner dom på en filt på ggolvet en stund, men vill inte ligga allför länge innan de börjar skrika... då ska dom ändå vara mätta å belåtna... Vad säger ni?

• Svar på tråden Är detta normalt?
  • Anna52

Tycker det låter helt normalt, vissa barn börjar sova ordentligt när de är ett par månader, andra inte förräns de är ett eller äldre. håller tummarna för att ni har fått sov-barn

• Picazzo94

Min son vaknade varannan timme och ville äta, varje natt i 5 månader... Sen blev det ca 3 ggr per natt i 2 månader och nu sover han i princip hela natten sedan 2 månader tillbaka, kan dock fortfarande hända att han vaknar en eller ett par ggr, men då mest för att han har tappat nappen, inte för att äta.

• Misilo

Hej!
    Min son är 5 månader (2 månader korr) och vaknar fortfarande och äter var fjärde timme dygnet runt så jag tror att allt är som det ska hos er! Men jag förstår att det är urjobbigt! Ni har ju två små och jag har bara en och tycker det är jobbigt... Kämpa på!
    Kram Mimmi

• Lale Eden

låter helt normalt. en vänninas prematur som vägde 2,3 kg fick väckas och matas var tredje timme dygnet runt tills hon vägde närmare 4kg. är det inte sagt att dina också ska äta var tredje timme?
    måste vara skönt att de vaknar själva, hon som fick väcka sin lilla hade jämt göra att få bebisen att vakna och äta. var nöjd så länge de vaknar och äter.

• Dixie

min 5 månaders dotter äter fortfarande var 3:e timme, även på natten

• Lale Eden

den tjejen jag skriver om började sova hela nätter när hon var några månader och nu vid 10 månader kan hon sova från kväll (7-9) tills 9-taget ibland på morgonen.

Svar på tråden Är detta normalt?