• Anonym (konstigt)

Utväxt i munnen...

Jag undrar om någon kan svara på detta, men jag provar.
    Idag när jag borstade tänderna inspekterade jag lite mer noga än vad jag brukar göra.
    Bakom sista tanden på själva slemhinnan hittade jag en konstig utväxt.

Ni vet säkert vad sådana hudflikar/skinnflikar är som man kan ha på halsen eller under armar osv. "skin tags" kallas det visst på engelska. Jag hittade en sådan, med vit topp inne i munnen. Väldigt liten och långsmal utväxt. Undrar vad det är :S

Ska till tandläkaren på måndag så kan ju fråga då, men man undrar ju.
    Jag har sökt runt på internet och hittar absolut ingenting angående detta. Som tur är stämmer det inte överens på någon cancer heller.

Någon som vet?

• Svar på tråden Utväxt i munnen...
  • Anonym

Har dina visdomständer kommit upp? Det kan ju vara visdomständer på gång som gör att tandköttet går sönder.

• Anonym (konstigt)

nä det är inte alls likt någon tand, det är mer som en hudflik.
    jag har mina visdomständer.

• Anonym

Jag har en likadan fast på insidan av kinden. Jag har haft den i flera år och den töms emellanåt och syns inte alls och ibland är den stenhård. Den är som du säger fast min topp ser mer genomskinlig ut. Jag berättade och skulle visa min tandläkare sist men då var den givetvis tömd och hon såg ingenting och sa att försvinner den emellanåt så är det ofarligt... antagligen ngn sorts "säck" eller por som fylls på och töms.

Det är säkert en sådan du har också.. prova o tryck lite lätt och se om d kommer vätska ut den. Min töms av sig själv.

• Lego85

Hej,
    Fick du någon svar från tandläkaren?
    Jag har hittat en sama sak i munnen.

• Anonym (Boo)
    Lego85 skrev 2025-04-13 07:22:21 följande:

Hej,
    Fick du någon svar från tandläkaren?
    Jag har hittat en sama sak i munnen.

Jag har haft någon sorts blåsor med var i som låter som om de liknar ts beskrivning. De har till slut spruckit och försvunnit. Ibland har jag fått såna efter att ha bränt mig i munnen.
Svar på tråden Utväxt i munnen...