Jo jag har tänkt så med.. Klart att det inte är lagligt.. Men, om det nu skulle vara att en läkare skriver ut det, eller i af att det ser ut så, kan dom stoppa det då? Har ocksåläst en artikel någonstans om att apotekets monopol är olagligt (lika så systembolagets..) För att marknaden ska fungera Måste det vara fritt att konkurera.. Men men, det där med att man kan bli lurad är jag helt med på.. Men sen finns det ju ställen som ÄR seriösa. Vad jag undrar är:
Om det nu skulle vara att en läkare skriver ut det, eller i af att det ser ut så, kan dom stoppa det då?
Tygtiiger skrev 2007-12-06 11:07:12 följande:
TS: om du vill privatimportera en narkotikaklassad medicin så är det väl rätt så uppenbart att det är olagligt? Varför tror du annars att vi har apotek och inte bara säljer skiten på konsum? Och du är mer än lovligt godtrogen - det sitter inga läkare och bedömer ditt mejl på sådana sajter, de säljer droger och är intresserade av förtjänst, i bästa fall får du rätt preparat, oftast säljer de sockerpiller men i värsta fall får du någon cocktail med kortison och smärtstillande som inte hjälper på ditt problem men ger dig rejäla biverkningar. Spelar ingen roll hur seriöst det ser ut eller hur dyrt det är. Jag kan göra etiketter som ser ut precis som läkemedelsförpackningar med hjälp av en scanner, photoshop och en skrivare, så varför skulle inte de kunna det?