Klinik i danmark för äggdonation
Hej, har någon av er erfarenhet av klinik i Danmark?
Hej, har någon av er erfarenhet av klinik i Danmark?
Hej, kliniken Triangel i Danmark rekommenderade mig en klinik i Spanien med mycket bra resultat www.ivi.es
Hej på er alla!
Ja eftersom jag var på besök där sa de på lundström att det var svårt att få framme äggdonation och att det tar ca 1 års väntetid.Troligen är det ej så många som var där pga äggdonation. Så kanske därför jag kom snabbt .Ska kolla mer med de.Läste sist det var 40-50 procent chans att bli gravid, lika chanser som på ivf.För min del om jag tar ivf är det bara 1 procent chans.Mycket låg.Så därför jag letade snabbt efter Danmark.Så jag tog Lundstrom.Fick prislistan och visst kämpade jag och min sambo förstå danska, det är ej lätt alltid:)Tror äggdonation kostar ca 30.000 dkk.Då är det väl ca 40000 sek om jag räknar rätt.Jag tog kontakt då i majmånad efter ivf i göteborg rekomenderade Danmark, sånt med massor läkarkontroll och papper som tog lite tid, sen besökte vi konsulation i oktobermånad.Nu har vi fått besked att äggdonation finns , så jag ska starta processen från febmånad.Få se hur det går.Alltid svårt att hitta nån bra klinik men det är så indivuella.
Så jag räknade från den första besök där i oktmånad, så det tog ca 4 månader att stå i kö tills jag fick besked nyligen att det fanns äggdonation.Tyckte det var snabbt i alla fall och de är mycket trevliga personal.Ibland kunde man skratta åt vissa språk.Tex som "jordemor" betyder barnmorska.En gammaldags språk som har funnits i skåne som man nu ej använder.'Är mycket orolig för allt med behandlingar och processer , sånt!Men jag har en son på vanlig väg , nu plösligt kan jag ej bli gravid på vanliga sätt,det har ju gått 19 år sen sist jag fick sonen.Sen har jag alltid skyddat mig men nu kan jag ej ens bli gravid.Märkligt tycker jag.Så kan det hända vem som helst.
Hej
Jag har också hört och varit i kontakta med IVI i spanien som är mycket duktiga finns även en i Barselona som är bra, de har mycket erfarenhet båda. IVI kostar runt 10000 euro och marquec i spanien kostar det upp mot 300 000 kr.
Lundström verkar bra så lycka till, skriv och berätta hur det går i februari.
Hej. Själv använde vi oss av Storkkliniken i Danmark.. men om dom har äggdonation vet jag inte
Jag har oxå variti kontakt med Lundström i DK. Där fíck även jag besked att väntan var ca 1 år.
Kanske idé att kontakte dem igen då?
Hej!
Vill säga att jag börjar nu med progynon, startade igår.Nu är jag förkyld, typiskt!Förra gång när jag gjorde ivf-försök i Göteborg då var jag förkyld, innan på cura-klinken i Malmö för några år sen var jag också förkyld.Mailade Ballerup och frågade om nån påverkande med progynon om man är förkyld.Svar är att det påverkar ingen alls, i alla fall skönt höra.Men inte så kul.
Ja hur går för er, har nån börjat med nån i Danmark??
Någon som vet åldergränsen hos Lundsröms+
Vet att enligt lag får man inte göra både ägg och spermiedonation i Danmark, men såg på prislistan att de tar 30 000 kr för frysta IVF ägg. Är det donerade ägg då eller?
Någon som vet.
Jag har gjort IVF på Nordica tidigare.En klinik jag INTE rekommenderar p.g.a för många komplikationer efter uttag av ägg av Dr sven Lindenberg.Känner 4 st kvinnor som blödde så kraftigt eefteråt.Själv åkte jag in på sjukhuset med 5 dl blod i buken.Då var jag 44 år.
Men som sagt.Jag är intresserad av om de har dinerade befruktade ägg på lundströms klinik.
Tacksam för svar i min inbox då jag glömmer vilka trådar jag varit i och frågat.
Hej!
Ja åldergränser i Danmark är 45 år. man får vara 45 år men inte när man har fyllt 46 år.Ja, jag tyckte Ifv-ballerup sa nåt om ägg från ifvbehandlingar som blev över då ger de till andra.Är inte säkert.Kan bara maila de som jag skrev tidigare i den här inlägg uppe.
Hej!
Ja åldergränser i Danmark är 45 år. man får vara 45 år men inte när man har fyllt 46 år.Ja, jag tyckte Ifv-ballerup sa nåt om ägg från ifvbehandlingar som blev över då ger de till andra.Är inte säkert.Kan bara maila de som jag skrev tidigare i den här inlägg uppe.
Hej på er alla!
Har fått veta av lundstrom i Ballerup att mina värde är ej höjt pga progynon.Ska öka mer i dos.
Det låter väl ej bra, för man ska ju kunna ta emot ägg om värden ska vara höjt.
Har det hänt er nån gång??
Ville gärna veta detta för det är ej så lätt att veta allt och detaljer.
Om den ej är höjt då betyder att man ej kan ta emot ägg???