• Beccibus

checklista inför gynbesök (ang. barnlöshet)

Nu är det dags för mig och min man att ta reda på varför det inte blir några barn.
    Imorgon ska vi besöka gynekologen och jag antar att det undersöker mig, tar blod och urinprov och kanske ett spermaprov. Men är det något som jag måste se till att de inte missar, något särskilt prov,kolla upp hormoner etc?
    Vill ni hjälpa mig så att jag kan vara väl förberedd?

• Svar på tråden checklista inför gynbesök (ang. barnlöshet)
  • Pirog

de kan det där, allt kommer gå finfint.lycka till.

• WimZy

Som pirog säger, så vet dom vad som ska göras.
    Lycka till!

• nuedetdax

Beccibus,
    Det kommer gå bra första gången pratar man mest och fastställer cykeln äl osv. Sen får du antingen pergo utskrivet eller så får du remiss för mannen så han kan lämna prov. Så var det för oss.

Lycka till!

• Cissi70

Jag fick en väldigt bra utredning enl min IVFklinik, du kan kolla i min pres vilka prover som togs. Vid behov kan kvinnan även behöva göra en "spolning", dvs en kontraströntgenundersökning av äggledarna/livmoder.

• Beccibus

Tack så mycket!
    Jag är inte så orolig men man vill ju inte attt de ska missa något viktigt. Det verkar som ni har varit nöjda med ert mottagande, så det ska nog gå bra för oss också.

• Ramona Fransson

Kräv att få engagemang! Ofrivillig barnlöshet är klacifierat som sjukdom av WHO= World Healt Organisation. Du och din man är patienter! Skriv ner de frågor du och din man har, innan besöket, och se till att få så många svar som möjligt. Lycka till!

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
Svar på tråden checklista inför gynbesök (ang. barnlöshet)