• msmalin

det har nu slagit mig

ja så slog det mig... jag måste ju födda fram barnet..
    är bara i v10 än så jag har tid på mig att förbereda mig.
    fast det känns dumt jag har inte varit rädd de andra tre gångerna jag fött barn men nu fjärde gången så kommer det över mig.
    jag har fött de andra utan smärtlindring o tänkt göra det denna gången med om det går.
    det som gör mig rädd är att slutet blev lite dramatiskt sist, han kom ut med armen runt huvudet vilket gjorde ont, nått frukansvärt. tänk om något liknande händer igen..
    usch jag vill inte ha ont en gång till, vad har jag gett mig in på han skulle ju bli den sista o ändå sitter jag här nu.. glad o rädd

• Svar på tråden det har nu slagit mig
  • Carbon

Väntar också fyran och tycker det känns urläskigt med förlossning!
    Mina tidigare förlossningar har dock varit bra, den första var lång ca 20 timmar, och dom två senaste har gått i en rasande fart. Har typ bara varit på förlossningen 30 min innan allt varit klart, så denna gången är jag redan livrädd att jag kanske inte kommer hinna dit i tid, eller att det blir komplikationer osv. Hua, nä, längtar INTE till förlossningen!

• Needy

Jag väntar 3an o får riktig panikångest rent ut sagt..sen efter ett tag blir jag sansad.
    Har hjärklappning o kan inte andas då jag ser en förlossning på tv..har suttit o kollat klipp idag. Men sen vet jag att jag KAN. Jag får belöning efteråt, när den kommer upp på mitt bröst...men jag vill nog få ett snitt..jag vill nog mest slippa öppningsskedet. Utdrivningsskedet känns lättare..tror jag..*hjääälp*

Vad som helst, men inte smärta. Pallar inte smärta..varje gång man känner att en ny värk är på G.."ne inte iiiigen...faaan" sen vips är den över, man kan vila innan nästa..men ne, VILL INTE!!!

har haft rätt långdragna öppningsvärkar..inte sovit, vart trött o förbannad.
    Skulle det gå fortare, kanske det känns lättare...

Lycka till tjejer- va fan har man ställt till med?

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • msmalin

nja mina två sista gick fort.. första tog 17timmar andra 2timmar tredje 5timmar.. jag VET att jag klarar det men jag vill inte.. bhuuuuuu... vill inte få panik igen.. just värkarna klarar jag väll av det är mot slutet de är jobbiga då de aldrig slutar o sen när huvudet står... ihhhhhh.. ska väll sluta skrämma upp mig själv, men jag måste tänka mig in i alla situationer känns det som

• Ynna

Jag väntar också 4:an och är i v 10. Jag är livrädd! De första två tog jag med bara lustgas. Trean likaså, men hon kom i vidöppen pannbjudning. DET VAR FRUKTANSVÄRT. Man vet ju och hoppas förståss att det ska gå bra, men ändå finns den där skräcken att det ska bli en till helvetesförlossning.....

Svar på tråden det har nu slagit mig