• Moonprincess

Blir igångsatt imorgon (28/11)

Blir igångsatt imorgon. Har bara gått övertiden några dagar (BF 25 november) men jag har mått väldigt dåligt så det blir dags imorgon.

Har hittills längtat sjuktligt och bara sett på förlossningen med spänning och nyfikenhet...
    Men nu är jag lite orolig...
    Längtar så klart, vill att det händer nu...
    Men jag tänker på hur det är efteråt... om hur "smärtan" är sen. När man är sydd (om man blir det, alla blir ju inte det), och sammandragningarna efteråt och... ja... allt efteråt bara gör mig väldigt nervös...

Någon som kanske har lite tips eller "lugnande" att berätta? =P

Kram på er!

• Svar på tråden Blir igångsatt imorgon (28/11)
  • SkruttenåSkruttan

Det finns fördelar med igångsättning!
    Du vet att väntan är slut!
    Det kommer snart en bäbis! inte om hundra år utan snart!
    Smärtan för mig började långsamt, jag han vänja mig!
    Du hinner vara där såpass länge att du hittar runt i lokalerna, du hinner diskutera smärtlindring, du hinner bada (rekomenderar det starkt).
    Tog rygmärgsbedövningen så jag kände inte att jag sprack (bara några få stygn) eller att jag blev sydd!
    Lycka till och fokusera på när bäbisen väl kommit ut!

• memlan

Jag tycker att du verkar vara förberedd på det mesta (värsta) så det kommer säkert att bli en positiv upplevelse för dig.
    Om jag ska svara utifrån mig själv kan jag bara säga; Fy, för å vara gravid (har haft 2 mkt. jobbiga grav.), vet inte om jag någonsin kan tänka mig det igen. Men en förlossning till skulle vara helt ok. Visst, det gör fruktansvärt ont men smärtan är uthärdlig och priset efteråt... UNDERBART!

Lycka till imorgon.

• Moonprincess
    memlan skrev 2007-11-28 02:09:46 följande:
    Jag tycker att du verkar vara förberedd på det mesta (värsta) så det kommer säkert att bli en positiv upplevelse för dig.Om jag ska svara utifrån mig själv kan jag bara säga; Fy, för å vara gravid (har haft 2 mkt. jobbiga grav.), vet inte om jag någonsin kan tänka mig det igen. Men en förlossning till skulle vara helt ok. Visst, det gör fruktansvärt ont men smärtan är uthärdlig och priset efteråt... UNDERBART!Lycka till imorgon.
    Ja, jag har ju läst allt som går, kan typ "allt". Har haft en väldigt bra graviditet, bara illamående någon enstaka gång i början, men det berodde bara på att jag inte åt ordentligt så jag fick magsår. Annars så har det varit en helt... kanon graviditet. Det är nu dom sista två veckorna som jag mått dåligt... kanske får alla "komplikationer" som "vanligt" folk lider av i början, det får jag nu i slutet haha
  • MizzTez
    Moonprincess skrev 2007-11-28 01:56:11 följande:
    Blir igångsatt imorgon. Har bara gått övertiden några dagar (BF 25 november) men jag har mått väldigt dåligt så det blir dags imorgon.Har hittills längtat sjuktligt och bara sett på förlossningen med spänning och nyfikenhet...Men nu är jag lite orolig...Längtar så klart, vill att det händer nu...Men jag tänker på hur det är efteråt... om hur "smärtan" är sen. När man är sydd (om man blir det, alla blir ju inte det), och sammandragningarna efteråt och... ja... allt efteråt bara gör mig väldigt nervös...Någon som kanske har lite tips eller "lugnande" att berätta? =PKram på er!
    Jag blev igångsatt med min dotter..
    Ska börja med att säga att det GÖR ONT!! Förbered dej på det! Är det din första?
    Jag blev igångsatt på en ons em och min dotter föddes på lördag 14/12, så det kan ta tid.
    Efteråt mådde jag relativt bra, blödde endel men kände inte av så mkt sammandragningar, eftersom min dotter blev utdragen med sugklocka så blev jag klippt enheldel men det var inte heller så farligt, gjorde ont när jag satte mej ner. Men gå mycket efteråt så läker du fortare och köp alvedon för det kan du behöva!
    När du ligger där och har som ondast, tänk på att din lilla är på väg och att du fortare än du tror har den i din famn!
    När du tänker "Jag orkar inge mer!!" Då är du inne på slutet..

Åh, vad roligt! Snart får du ha din "inneboende" i din famn!!
    Hoppas att allt går jättebra för dej i morron!!
    Lycka till!! *spark i baken*
  • Moonprincess
    MizzTez skrev 2007-11-28 02:16:29 följande:
    Ps. Kan rekomendera ryggbedövningen!! Den va superbra!! Be om den..
    Ja det är min första =)
    Läkaren trodde inte att det tar så lång tid dock. Jag är öppen 3cm och livmodertappen är mjuk, så vi får se vad dom hittar på =P

Men neeej... till lördag orkar jag inte vänta! Haha =P
  • MizzTez
    Moonprincess skrev 2007-11-28 02:30:01 följande:
    Ja det är min första =)Läkaren trodde inte att det tar så lång tid dock. Jag är öppen 3cm och livmodertappen är mjuk, så vi får se vad dom hittar på =PMen neeej... till lördag orkar jag inte vänta! Haha =P
    Hahaha!! Det är nog inte du som bestämmer hur länge du får vänta..
    Från det att man blir mamma så är man egentligen totalt nollad som person, man är mamma och det är den lilla som bestämmer allt! När det är mat, sov och bajstider!
    Jag har märkt redan nu i magen att den här som bor i mej brås på sin pappa, väldigt bestämd av sig och låter ingen köra med den! Jag får veta hur jag ska stå, ligga, gå och jag kan inte ens äta det jag vill!! hahaha

Jag var åxå öppen 3 cm när vi åkte till BB.. hehe
    Läkaren såg att jag hade ett påbörjat värkarbete och sa att "det här tar nog inte mer än ett dygn" OJ! vad fel han hade!

Men men... Hon kom ju ut tillslut! *pust*
  • raskan
    lycka till å lyllo dig som får snusa bebbe idag..
  • Moonprincess
    MizzTez skrev 2007-11-28 02:57:48 följande:
    Hahaha!! Det är nog inte du som bestämmer hur länge du får vänta.. Från det att man blir mamma så är man egentligen totalt nollad som person, man är mamma och det är den lilla som bestämmer allt! När det är mat, sov och bajstider! Jag har märkt redan nu i magen att den här som bor i mej brås på sin pappa, väldigt bestämd av sig och låter ingen köra med den! Jag får veta hur jag ska stå, ligga, gå och jag kan inte ens äta det jag vill!! hahahaJag var åxå öppen 3 cm när vi åkte till BB.. hehe Läkaren såg att jag hade ett påbörjat värkarbete och sa att "det här tar nog inte mer än ett dygn" OJ! vad fel han hade!Men men... Hon kom ju ut tillslut! *pust*
    Haha ja, jag tror den här också är sin far upp i dagen! Envis, bestämd, dryg ibland, vägrar göra som jag säger.. precis som sin pappa! =P
    Usch, efter undersökningen igår så har jag haft riktigt ont. Vaknade imorse av värsta "mens" värken. Vem vet, läkaren "röjde" ju runt extra mycket just för att det skulle kanske starta lite av sig självt. Så vi får se hur det går idag^^
  • vellis

lycka till imorgon håller tummarna för er

• Miss Finland

Jag vill också bli igångsatt... Men hur ska man få tillåtelse att göra det?
    Jag vill göra det pga av rädsla..

Svar på tråden Blir igångsatt imorgon (28/11)