Moonprincess skrev 2007-11-28 01:56:11 följande:
Blir igångsatt imorgon. Har bara gått övertiden några dagar (BF 25 november) men jag har mått väldigt dåligt så det blir dags imorgon.Har hittills längtat sjuktligt och bara sett på förlossningen med spänning och nyfikenhet...Men nu är jag lite orolig...Längtar så klart, vill att det händer nu...Men jag tänker på hur det är efteråt... om hur "smärtan" är sen. När man är sydd (om man blir det, alla blir ju inte det), och sammandragningarna efteråt och... ja... allt efteråt bara gör mig väldigt nervös...Någon som kanske har lite tips eller "lugnande" att berätta? =PKram på er!
Jag blev igångsatt med min dotter..
Ska börja med att säga att det GÖR ONT!! Förbered dej på det! Är det din första?
Jag blev igångsatt på en ons em och min dotter föddes på lördag 14/12, så det kan ta tid.
Efteråt mådde jag relativt bra, blödde endel men kände inte av så mkt sammandragningar, eftersom min dotter blev utdragen med sugklocka så blev jag klippt enheldel men det var inte heller så farligt, gjorde ont när jag satte mej ner. Men gå mycket efteråt så läker du fortare och köp alvedon för det kan du behöva!
När du ligger där och har som ondast, tänk på att din lilla är på väg och att du fortare än du tror har den i din famn!
När du tänker "Jag orkar inge mer!!" Då är du inne på slutet..
Åh, vad roligt! Snart får du ha din "inneboende" i din famn!!
Hoppas att allt går jättebra för dej i morron!!
Lycka till!! *spark i baken*