• Nillax

    Svenska posters/vykort till barnrum

    Jag haller pa att fundera hur vi ska inreda bebisens rum och jag skulle garna vilja ha nagot svenskt pa vaggarna...inramade posters eller vykort tex. Vet nagon nan bra website som man kan bestalla sant fran. Jag bor i Australien men om det ar en svensk website kan de skicka tex till mamma.

  • Svar på tråden Svenska posters/vykort till barnrum
  • Meus Veritas

    skulle inte din mamma kunna ge sig ut på jakt efter sånna bilder o skicka dom till dig så kan du rama in dem? Bar en liten tanke

  • Nillax

    Jo jag har tankt pa det men vi har ju inte riktigt samma smak sa skulle garna vilja se vad jag vill ha...har svart att komma pa vilka motiv som jag vill ha utan att se dem

  • bebbe2005

    ELSA Beskows motiv ar fina for barnrum, jag kopte en poster pa nationalmuseet for nagra ar sedan, du far googla lite! lycka till! I vart rum har vi Sov du lille videung inramat!

  • Nillax

    Bebbe2005- det var precis nat sant jag tankte pa....undrar om man kan kopa det online- ska genast googla

  • bebbe2005

    hej igen! var hemma over jul och gick da bl.a. till astrid lindgrens junibacken (i sthlm), dar i deras shop hade de barnposters och vykort, sa om din mamma eller nagon vaninna bor i sthlm skulle de ju kunna ga dit och skicka dig nagot lampligt!

    Tyvarr har de ingen onlineshop...!

  • Karinski

    Jag undrar detsamma. Jag bor i London och skulle vilja ha motiv fran olika svenska bilderbocker. Jag har fatt tag pa en muminposter som jag hittat pa ebay. Kanske finns nagot liknande i OZ?

  • en blev två

    Åh det vill jag också ha, men som Nillax så vågar jag inte skicka mamma, smaken är som baken...

  • Googels

    John Bauer bilder är typiskt svenska oxå, med prinsar, prinsessor och fina troll och inte fula som de verkar vara i restern av världen

  • Nillax

    Jag kopte ett par Elsa Beskow posters fran www.barnbokhandeln.com och de ar verkligen jattefina! Ramade in dem och nu hanger de i barnkammaren och vantar pa bebisen.
    De har ocksa Astid Lindgren, Pettson och andra fina. Jag bestallde och betalade med kreditkort och fick dem skickade till mamma som skickade dem till mig!

  • Greggz

    För svenska motiv med lite historia skulle jag tipsa om www.arkivet.io

    De har massor av gamla fina affischer, illustrationer, tidningsomslag, kartor, byggnader etc.

Svar på tråden Svenska posters/vykort till barnrum