• Namnam

    Hur länge kan man bara njuta?

    Jag har en dotter på snart 7månader som jag skämmer bort fast egentligen är det mig själv jag skämmer bort.
    Saken är den att vi kommer nog inte skaffa flera barn och därför vill jag njuta till max att vara mamma.
    Jag vägrar att "kura" och har henne sovandes hos mig men hur länge är detta hållbart?

    Finns det fler njutare här inne som "vägrar vardag" och bara myser?

  • Svar på tråden Hur länge kan man bara njuta?
  • Sicali

    Fast ma kan njuta av vardag också, njuter man inte alltid av sina barn? Min kille är 2,5 och jag njuter av varje dag med honom trots att han inte sover hos oss på natten och trots att han ibland är på dagis.
    Man anpassar sig oftast naturligt till sina barns utveckling och följer deras behov, det finns ju många sätta att mysa och njuta på.
    Jag älskar at ha honom hemma men det skulle vara ego av mig att alltid ha honom hemma bara för min egen skull som en liten hund eller liknande. Igår var ha på ettårskalas med sin mormor och det kändes härligt på ett sätt ändå eftersom jag visste att han hade jättekul.

  • Yenlinn

    De växer så fort - så njut du av den här tiden. Och det spelar ingen roll om man ska ha fler barn eller inte. Just DEN HÄR tiden kommer aldrig igen i vilket fall. Då blir det en NY tid.

    Fast nog känns det lite extra värdefullt när man inte vet om man någonsin kan få ett barn till.. I know.

Svar på tråden Hur länge kan man bara njuta?