• lillasnurre

Nu har jag bestämt mig, vill veta allt ni kan dela med er!

Nu har jag bestämt mig för att donera ägg åt en vännina till mig. Det blir korsdonation, annars skulle det kännas konstigt för mig. Nu undrar jag en massa såklart. Ska ringa till sjukhuset i nästa vecka, men vill ändå ha så mycket erfarenheter som möjligt fårn er. Positiva och negativa. Det jag kan komma på nu är farmförallt hhur ni ni mådde, dels av hormonbehandligen och dels efteråt... har hört att man kan bli nedstämt och så efteråt, har det stämmt för er? Mår man illa under tiden? Hur är det egentligen? Alla svar mottages tacksamt!!

Kram// Elin

• Svar på tråden Nu har jag bestämt mig, vill veta allt ni kan dela med er!
  • simonetta

Hej
    Har ju ine donerat ägg men väl gjort 3 IVF försök med tämligen kraftiga hormondoser.Stora skillnaden för dig är ju att du dels inte har samma psykiska påfrestning,vilket borde göra att du mår lite mindre dåligt och som för mig som inte mådde dåligt alls,men heller inte svarade på hormonbehandlingen....ganska frustrerande.Det som är jobbigt är nedregleringen med huvudvärk och lite sorgsen....Sen öser man ju på med östrogen vilket man rent medicinskt ska må bra av...vilket du som inte har samma psykiska vånda borde uppleva tydligare än vi andra;)
    Lycka till du fantastiska kvinna,kan du inte inspirera fler i din omgivning?

• Fru O Mamma Kokkonen

Å så vackert å fint av dig, starkt också. Jag skulle gjort samma sak. Skulle gärna donerat åt någon som behövde det. Kanske för en mindre slant. Inte för pengarnas skull. Men för att just kunna finnas till och hjälpa, eftesom jag sj måste vänta med barn några år. Å pengarna skulle komma till nytta då jag är arbetslös/sjukskriven. Så två flugor i en smäll. Men lycka till.

• Fiaflopp
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Där håller våra underbara kvinnor på FL till,där får du prata av dig verkligen med dem som har donerat eller just ska starta behandlingar!

Massor av julklappar till dig från mig för det underbara du gör för din väninna!!!
  • lillasnurre

Tack för era reflektioner och tack för trådlänken! Där ska jag absolut titta in!

Svar på tråden Nu har jag bestämt mig, vill veta allt ni kan dela med er!