• tiitta

Skitskraj! på g eller?

Har snitt den 27/11 på tisdag pga förlossningsrädsla,men bebin är fixerad och jag har mensvärk i magen och är skraj att det ska sätta igång.
    Snälla några uppmuntrande ord eller råd!Är rädd att inte hinna till förlossningen i tid(mitt 3dje barn).

• Svar på tråden Skitskraj! på g eller?
  • iorlina

Oj... ja, var beredd på att åka! Ring in och fråga dem vad de tycker vettja!

• sheeba

Hur tätt kommer värken och hur länge har det varat?
    Annars så hade jag ringt in så de får kolla dig.

• tiitta

Jag har inga värkar utan bara molnande mensvärk,ej sammandragningar eller nåt sånt.
    Men om jag bara får lite ont då fårjag panik och spänner mig och får ännu mer ont och tror att nu är det dags.

• Yrla

men molvärk och så kan man ju ha hur mkt som helst under graviditet utan att det betyder ngt....?
    Att bebis är fixerad säger ju inget det heller.
    Om du får onda värkar så ska du ju ringa in eller om vattnet går. Men det är säkert ingen fara. Tänk hur många som har falska värkar och sammandragningar utan att ngt händer...

• iorlina

Jag har också förlossningsskräck och om jag var du hade jag åkt in och tagit det säkra före det osäkra, de är ju informerade om din rädlsa på sjukhuset och kommer att ta superbra hand om dig!

• MammaLillfis

Jag har haft mensvärk & oregelbunden smärta i flera veckor samt slemmisen har gått, men ingen bebis i sikte så det behöver ju inte innebära att det startar.

• tiitta

tack,jag ringde oxå till förlossningen och blev lugnare efter det,men som sagt att får jag bara lite ont då får jag panik och tror att nu kommer bebin;).

• Jellan

När bebin vill ut, då känns det ordentligt! =)
    Var oxå orolig när jag väntade mitt första, men när det väl var dags förstod jag att - man känner när det är dags!
    Inte nödvändigtvis på ett hemskt och outhärdligt smärtvis, utan mer att kroppen jobbar jätteordentligt. Sedan måste du nog ha ordentliga sammandragningar/värkar i några timmar för att något ska hända, så är det ju för de flesta, så så länge du inte har regelbundna lite onda sammandragningar kan du nog vara lugn. =)
    Det kommer att gå bra!

Svar på tråden Skitskraj! på g eller?