Fler som tröttnat på kommentaren: "Tänk så många genom tiderna som fött barn innan dig!" ?
Det är säkert välmenat, men jag e så hiiiiimla trött på den kommentaren. Jag är inte direkt skräckslagen , men lite nervös och rädd e jag. Och varje ¨gång jag ska prata med folk om det, så säger nästan ALLA, samma sak. "Har alla klarat det innan dig ska nog du också klara det" "Tänk så många som fött barn genom tiderna" bla blabla
Det är absolut ingen tröst. "Ja, jag VET hur många som fött barn innan mig, men dom har ju inte haft nåt val, det e ju liksom ingen garanti för att det inte ska vara helt aaaasssjobbigt och att allt kan hända mm"
Man kan ju bli rädd för allt från att barnet ska dö till att man baar får allmän panik av sjukhus eller smärta...det spelar ju liksom ingen roll om 5 miljoner personer gjort det innan...dom kan ju ha lidit som sjutton!
Jag blir bara så himla trött på att ALLA tror att de lugnar en med den kommentaren. Snälla, kan ni inte bara lyssna och ta min rädsla på allvar istället för att tjata om hur många som "klarat det innan mig". Suck!