• fairyfloss

BH på barn?

Min svägeskas dotter fyllde 7 och fick välja lite kläder med sin mormor. Hon valde ett bh-set (det var inte heller bara en topp utan hade två små, om än platta, kupor). Jag tänkte bara att hade det varit min 7åring hade hon inte fått ha den på sig. Men klart att barnen blir påverkade av allt sånt där, så det kan ju kännas elakt att förbjuda dem också!

Vad tycker ni, är bh/toppar okej på barn? I vilken ålder är det okej att börja med det?

• Svar på tråden BH på barn?
  • frajsing

För att?

palmblad skrev 2007-11-25 20:02:22 följande:
    JAG tycker att både män o kvinnor ska ha täckt överkropp då de badar.
  • palmblad

För att jag tycker man visar för mycket offentligt.

• palmblad

• xenaa

alltså du kan inte vara allvarlig. en sak att VARA naken men att ha alla ska ha heldräkt på sig är ju bara absurt!!

Herregud. Vi föddes ju för tusan nakna, ok att man tänker dom delen som man inte ska visa. men att ha en heldräkt. ok ha du de och låt oss andra ha på sig va fan de vill.

♥Leo 07-06-22 ♥
  • palmblad

Jag fick en fråga o svarade.

• frajsing

Och vad gör det att man visar naken hus offentligt?

palmblad skrev 2007-11-25 21:10:37 följande:
  • palmblad

Jag tycker det är för utlämnande.

• frajsing

Om du inte vill för att du känner dig utlämnad så är det helt OK med mig om du har baddräkt. Men det verkar dumt och fånigt att begära att resten av mänskligheten ska skyla sig för det.
    Nakenhet är naturligt, stackars de barn som inte får lära sig det...

palmblad skrev 2007-11-25 21:54:42 följande:
    Jag tycker det är för utlämnande.
  • palmblad

Jag har svarat på er fråga om varför jag tycker en sak. Nakenhet kan ske hemma. Jag tycker inte man ska visa så mycket på badhus; i duschen såklart; och ingen tycker att man går in i en mataffär i badkläder. Har inte sagt att jag ska försöka ändra lagen.

• xenaa
    palmblad skrev 2007-11-26 06:15:44 följande:
    Jag har svarat på er fråga om varför jag tycker en sak. Nakenhet kan ske hemma. Jag tycker inte man ska visa så mycket på badhus; i duschen såklart; och ingen tycker att man går in i en mataffär i badkläder. Har inte sagt att jag ska försöka ändra lagen.
    vem har sagt något om en mataffär?
    Nä ok det är din åsikt
    frajsing skrev 2007-11-25 22:48:27 följande:
    Om du inte vill för att du känner dig utlämnad så är det helt OK med mig om du har baddräkt. Men det verkar dumt och fånigt att begära att resten av mänskligheten ska skyla sig för det. Nakenhet är naturligt, stackars de barn som inte får lära sig det...
    Håller med dig för övrigt.
    ♥Leo 07-06-22 ♥
  • eleena
    S 71 skrev 2007-11-25 17:42:02 följande:
    Det som är det mest konstiga, att föräldrar säger nej tex till string, men har det själv, och jag undrar hur i hela friden varför???Kan man påstå att det är skönt med nåt som skär in i röven eller vad?Och sen undrar man varför ens egen unge kommer sen och frågar om man får ha string, konstigt eller vad?Det har jag däremot sagt till min att det får hon ha den dagen hon är så pass vuxen, och även hon säger att det absolut inte kan vara skönt, så det är bra att hon har den tron, för det kan hon ha.Finns inge värre än tanter med dallrig rumpa och string på det.. Kräkfult minst sagt.
    Visar alla du känner, som använder string, rumpan för världen då?
  • S 71
    eleena skrev 2007-11-26 11:05:43 följande:
    Visar alla du känner, som använder string, rumpan för världen då?
    Ja med modet som är med låg midja på jeansen, så är det många som visar rumpan för omgivningen utan att dom tänker på det, och det ser grymt fult ut.
    String är säkert snyggt på dom som har kropp efter det.
    ~Kärringen emot strömmen~
  • eleena
    S 71 skrev 2007-11-26 11:17:31 följande:
    Ja med modet som är med låg midja på jeansen, så är det många som visar rumpan för omgivningen utan att dom tänker på det, och det ser grymt fult ut.String är säkert snyggt på dom som har kropp efter det.
    Du menar alltså att man ska välja underkläder efter hur man ser ut i dom, inte huruvida dom är bekväma?
  • S 71
    eleena skrev 2007-11-26 12:14:40 följande:
    Du menar alltså att man ska välja underkläder efter hur man ser ut i dom, inte huruvida dom är bekväma?
    Klart dom ska vara bekväma, men man kan tänka sig för att dra upp brallorna om man ska ha string, så man slipper se hela rumpan på folk.
    Det ser inet så där jättefräscht ut direkt..
    ~Kärringen emot strömmen~
  • Meli

Beror på om det var underkläder eller bikiniset, jag tycker det är ok med bikiniset, eftersom jag ju vet att barn gärna vill härma vuxna, så länge det ser barnsligt ut tycker jag det är gulligt, men jag tycker ändå inte att det är ok som vanliga underkläder tror jag. Men kommer nog att bli påverkad när min dotter är så stor, hur hennes kompisar har det. DÅ kan jag gå med på det, så länge det ser barnsligt ut.

• Troll02

Har nån kanske tänkt på att topp finns i behå form jag läste nån kommer inte ihåg vem men den personen skrev att topp är ett kort linne och därför inget fel på det. Men jo som jag sa innan, det finns ju i behå form.

Svar på tråden BH på barn?