Det spårade totalt...
Lång historia kort...
Träffade min man för ca 8år sedan. Har en dotter sen tidigare som idag är 12år. Min mans och min dotters förhållande har inte varit komplikationsfritt men det har trots allt funkat. För ca 1år sedan förvärrades allt och deras relation blev allt sämre. Ena dagen kunde den vara bra och andra dagen var det tjafs igen, tills i somras då det blev totalt kaosartat. det var tjafs hela tiden noch de lyckades inte försonas. Min dotter drog sig undan honom och jag märkte att hon mådde allt sämre. Jag försökte medla, fixa och trixa men inget funkade. Det hela slutade med att jag tog min dotter och gick. Efter vi flyttat ifrån varandra insåg min man att han handlat åt helvete fel, mådde fruktansvärt dåligt. Tillsist gick han till en psykolog, vilket i sig är helt fantastiskt! Jag trodde verkligen aldrig att han skulle göra det. Psykologen och han har idag kommit fram till att han mått mycket dåligt pga. av bl. a stress och depression. Han har bett tusen gånger om ursäkt. Verkligen tagit tag i sig själv, till och med bokat tid hos en familjeterapeut till vilken han och jag har gått. Från denne har han/vi fått litteratur vilken han slukar. Han är fast besluten om att få tillbaka sin familj. Jag älskar honom och tror faktiskt att han kan förändras på sikt eftersom han är så på det klara med att han varit den som felat. Min dotter däremot har stängt av honom totalt. Glömt allt som varit bra under de år som vi varit tillsammans. Jag älskar honom och vill också ha tillbaka min familj. Givetvis under förutsättning att den fungerar bra med ömsesidig respekt. Jag vet bara inte hur jag ska få min dotter till att förlåta och förstå. Hon går före allt och jag vill inte att hon på något sätt ska känna att jag sviker henne. Kanske är detta om oss som familj något som jag får glömma. Men jag kan inte hjälpa känna ett visst hopp och en längtan efter det oss - efter det goda som vi en gång hade. Jag känner mig som en hemsk mamma som har dessa tankar på oss som familj. Om det finns några goda råd att ge i denna situation så snälla ge mig dom.
Tack på förhand!