Hjalp mig att flytta hem till sverige!
Hej,
Jag undrar om det ar nagon som skulle kunna hjalpa mig att
svara pa ettpar fragor om hur jag gor nar jag flyttat hem till sverige igen?
Det ar sa att jag bor i England sedan snart 3 ar tillbaka med min engelska sambo.
For 4 man sen sa fick vi var efterlangtade lilla son, men nu har jag borjat langta hem till sverige mer och mer.
Jag har bestammt mig for att flytta hem igen, men det ar sa mycket som jag maste ordna infor flytten.
Jag behover hitta en lagenhet till mig och min son, folkboksfora bade han och mig igen, ansoka for mammapenningen, barnbidgar, bostadsbidrag m.m.
Och jag vet inte var jag ska borja!!
Jag kommer att flytta over med min son sjalv forst eftersom
min sambo inte kan spraket sa har arbetsformedlingen sagt att de inte kan erbjuda honom nagot jobb.
Och han kan inte flytta over forrens han hittat ett jobb for att han betalar underhall for sin dotter har i England.
Annars hade han ju kunnat borja pa sfi men vi tror inte att pengarna skulle racka till.
Sa jag maste alltsa forsoka att hitta ett jobb till honom sa fort som mojligt.
Sen ar det alla vara saker, vi har kollit nagra olika flyttfirmor har i england men det ar himla dyrt att skicka over vara mobler m.m. Sa nu far vi alltsa forsoka att salja alla vara saker som vi alskar.
Jag vet varken ut eller in, vet bara att jag vill hem till sverige igen, men det ar himla jobbigt att inte veta vad som kommer att handa med var lilla familj.
Jag ar himla tacksam
om det ar nagon som har nagra tips om hur jag ska gora.
//
vilsen