• jassy

börjar få mardrömmar/ångest..

inför förlossningen..
    Börjar bli riktigt rädd och tror inte att jag kommer klara av det :/

Jag vågar helt enkelt inte. Jag har en väldigt låg smärttröskel eller hur man säger..

Och mensvärk får mig att tuppa av eller vad man ska säga. nästan iallfall..

Ooh vågar inte :(

• Svar på tråden börjar få mardrömmar/ångest..
  • sweetsugarcandy

Kommer ihåg dej från en av mina trådar, hmm.. men tänker vara trevlig ändå.
    Då känner vi samma. Jag har med börjad oroat mig för förlossningen jag med. Har oxå låg smärttröskel :/. men det ska nog gå bra!

• jassy
    sweetsugarcandy skrev 2007-11-17 11:25:27 följande:
    Kommer ihåg dej från en av mina trådar, hmm.. men tänker vara trevlig ändå.Då känner vi samma. Jag har med börjad oroat mig för förlossningen jag med. Har oxå låg smärttröskel :/. men det ska nog gå bra!
    Förstår inte riktigt vad du menar, jag kommer också ihåg dig från dina trådar.
    Och bad jkag har i minnet så har jag jag skrivit något otrevligt.. ( iallfall har det inte varit min menning isånnafall )

Angående fl.
    är jag verkligen rädd.
    rädd för allt.

Att barnet ska fastna. Att jag ska spricka. Att barnet ska dö.
    Att barnet ska få skador. Att det sk göra för ont så jag inte kommer våga krysta. Att vi inte ska hinna in osv..

funderar på att prata med bm om kejsarsnitt.
    Undrar vad det finns för risker osv.
  • thissy

Hej.

Jag hade också en sådan ångest.
    smärtgränsen är låg på mig.

Men när man väl är där på förlossningen, så klarar man allt.

Jag lovar, man får en sådan kick och energi så man glömmer allt.

Lycka till.

• jassy
    thissy skrev 2007-11-17 11:29:36 följande:
    Hej.Jag hade också en sådan ångest.smärtgränsen är låg på mig.Men när man väl är där på förlossningen, så klarar man allt.Jag lovar, man får en sådan kick och energi så man glömmer allt.Lycka till.
    Det tror jag säkert.
    men det får inte väck mina mardrömmar :/
  • Teskedsmamman

Jassy: Riskerna är oftast större för både mamma och barn på ett snitt och smärtan får du oftast leva med längre efter ett snitt.
    Däremot så finns det så mycket smärtlindring att du ber om eda så fort du känner att du inte klarar av det mer. Är du orolig så åk in tidigt, då kan de ju ha koll hela tiden sas...
    Skulle något hända så är du ju på plats och ett akutsnitt är inte så hemskt som det låter, saker och ting händer snabbt bara...

Däremot kan jag säga att en förlossning är en häftig sak och trots att jag inte fick eda på sista killen så är det en häftig upplevelse som jag inte vill vara utan. Du kommer kanske få några som skriver om mardrömsförlossningar osv och du har säkert läst om sådana här på FL, men nästan alla förlossningar går bra utan några osm hels problem och mammorna är s nöjda med förlossningarna, tyvärr hör man sällan om de förlossningarna utan bara om de där mammor är missnöjda eller nåt har hänt under förlossningen...

Att spricka sker sälla, då menar jag spricka på så sätt som kräver behandling efteråt. Jag blev förlöst med tång med andra barnet och sprack en hel del inuti, det märkte jag aldrig, inte heller det som jag sprack utvändigt, inte på nåt av barnen.... kroppen är så fullpmpad med adrenalin under förlossningen att man märker inte sådan just då.

Att inte hinna in händer oftast där folk bor avsides - öar, norra sverige osv... eller där man vet att det kan gå snabbt, men det sker sällan på första barnet....

Prata med din BM om din rädsla, däremot tror jag inte din rädsla är så befogad att den kräver ett snitt, men självklart ska du inte låta den ta överhanden, så prata mde din BM om dina rädslor...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden börjar få mardrömmar/ångest..