• pampers

    ÄNTLIGEN!

    Nu efter nio månaders försök har det äntligen blivit ett plus! JAG ska bli pappa, helt sjukt, är så glad så att inte ens orden räcker till, har nog samtidigt aldrig varit så nervös o rädd på en o samma gång som jag är nu. Men hursomhelst, jag ska bli pappa, haha! i slutet av juli början av augusti kommer jag bli pappa! =D

    Har nog aldrig varit så glad som jag är nu!

  • Svar på tråden ÄNTLIGEN!
  • Norrlund

    Grattis! Blir själv farsa i slutet av juni. Känns rätt ogreppbart ännu, men det ger sig väl när man får se de första ULbilderna.

  • killerant

    Jag ska bli pappa i början av juli, men är nervös som en galning.
    Vi fick först missfall och sedan utomkvedes så det känns om jag inte vågar hoppas? Men vi ska be om att få ett tidigare UL så vi vet att hon/han ligger rätt den här gången.

    Ett tipps är att läsa "koka makaroner" jävligt rolig och bra bok om hur det är att vara pappa.
    Älskar när han är pappa ledig och ute och går med barnvagnen, det börjar regna och han springer in på ett fik.

    Det visa sig vara bara män med blåställ där. En mycket bra bok läs den...

  • Norrlund

    Känns som att man fått en ny hobby! Var faktiskt på bibblan idag och lånade koka makaroner, ser fram emot att läsa den. Tror att det är bra att läsa på lite och vara så engagerad man bara kan i graviditeten, det har man förmodligen igen då pappalivet börjar.

    Jag var också nojjig i början av vår graviditet, vi har aldrig försökt förut så det här är första gången. Jag har nu bestämt mig för att inte oroa mig så mycket, utan försöka att vara glad utan att vara nojjig. Vid ett missfall så blir man ju ändå lika ledsen, oavsett om man gått och varit nojjig innan eller inte.

  • pampers

    koka makraoner låter som ett bra boktips, är inte så mkt för böcker o sånt egentligen, men nu är man ju nyfiken som bara den, så ska åka ner till bibblan efter jobbet imorgon o försöka låna den, annars kanske den finns på bokia för en billig slant, tack för tipset iaf, vem är det förresten som skrvit boken? nån som vet?

    tack så mkt förresten för ert grattis, o stort grattis till alla er som ska bli pappa 2008! fan vad jag längtar, hehe =D

  • Norrlund

    Koka Makaroner är nu utläst och rekomenderas varmt! Många små sköna anekdoter som får en blivande pappa att verkligen se fram emot att få praktisera papparollen. Läs den!

  • Erasmus

    Ah..ett sommarbarn på gång? Stort GRATTIS och hoppas allt går bra.

    Frid/E.

Svar på tråden ÄNTLIGEN!