Varför förbjuder Sverige pappor att ta hand om sina barn?
Det sägs att Sverige är ett jämställt land. Vad många inte vet är att Sverige är väldigt diskriminerande när det kommer till pappor. Om en mamma inte vill att pappan ska få ha delad vårdnad om barnet, ja då får hon, i 95 fall av 100, rätt. Och det är oftast inte för att pappan beter sig illa. Nej, det är för att mamman vill ha det så. Och hon har rätten på sin sida. Idag släpps en bok om ämnet skriven av Michael Alonzo som heter "Ge aldrig upp". Den handlar om hans kamp att återfå rätten till sin son.
Läs hela länken nedan, finns även intervju från tv4 nyhetmorgon.
Dom har även skrivit artiklar i expressen samt metro.
Vad tycker ni/ vi pappor om att det är så i Sverige, jag tycker att det är förjävligt.
Min brorsa får inte ta hand om sin egen dotter, mamman säger att hon kan i princip flytta till en annan stad och hon behöver inte be om tillåtelse eller att hon kan riva faderskapstestet, han kan lika gärna vara död för han har inte nån rätt att träffa sin dotter i alla fall, hennes ord.
Vet ni vad det läskigaste är, det är att hennes mamma står bakom allt och säger åt min bror att han inte ska ta henne ifrån sin mormor, alltså hennes barnbarn.
Han ska inte gå till rättegång, för då jävlar, det är hennes ord till min bror.
Hon heter just nu på msn "INGEN KAN TA DIG IFRÅN MIG! Vi har det så bra med Jimmy, eller hur Bellie *hi hi*
BARA ANDERSSONARE PÅ DOPET"
Kan säga att min bror inte heter Jimmy eller Andersson i efternamn.
Vad tycker ni mammor om detta? Varför ska Sverige bryta mot FN:s barnkonvetion!
miamor.blogg.se/1194352935_ge_aldrig_upp.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 22:28:47:
www.familjeliv.se/Forum-3-25/m27000865.html
Har skapat en nytt forum för tydligen kunde inte man kommentera om man var kvinna.