• Lyck4

pepping tjejer!

Behövs lite pepping här ser jag tjejer!
    Hade en super förlossning med mitt första barn (väntar nu mitt andra). Blir avundsjuk när jag läser om er som inte har långt kvar till förlossningen, det är ju en super upplevelse. Och det är ju verkligen så värt all smärta i världen.
    Tänk på alla som har barn, det är ju måååånga som skaffar fler barn än ett.
    Och sen måste det ju bara finnas en anledning till att det är vi kvinnor som föder barn.. En man skulle inte klara av det! Vi är gjorda för att fixa det. Och det gör vi också, och det ska vi vara glada för... Finns ju inget finare.
    Försök att se fram emot era förlossningar, äntligen ska ni få träffa erat lilla pyre!
    Och försök tänka på att det är ju faktiskt en possitiv smärta.. Du får ut något jätte vackert utav det och smärtan varar ju inte såå länge;)
    Och dessutom så har vi jätte bra sjukvård här i sverige som vi ska vara glada för.. Det kunde ju varit värre;) ..Tänk dom stackarna i andra delar av världen som ligger i hyddor i skogen och föder barn..
    Tänk possitivt! :)
    Hoppas jag sagt nånting iaf som betyder nåt :)

• Svar på tråden pepping tjejer!
  • Bullen86

Taaack så mkt!

Jätte trevligt att läsa! Försöker verkligen tänka positivt..!

:)

• Mams RA 80

Jag kan bara hålla med.. visst kan en förlossning vara tuff men man får ju sin belöning. Sen tycker jag faktiskt lite synd om killarna för de går ju faktist miste om något helt fantastiskt, ja tror inte att de kan föreställa sig den känslan som man får precis efter att bebben kommit ut.. Men det är ju min uppfattning! Ha det.. Kram

• Gumsan07

Håller med dig helt och fullt! Ändå är det med lite skräckblandad förtjusning som man närmar sig förlossningen, känslor och tankar åker berg- och dalbana. Ändå är det tredje gången för mig... Tack för de värmande orden.

• Lyck4

ja, håller med dig också. Är en bitter-Sweet känsla.  Väntar mitt andra barn, vet hur ont det gör att föda barn, och klart att man är lite nervös, för alla förlossningar är ju trots allt sina egna. Men det är ju värt det! :) Och mer eller mindre alla mammor har ju gått igenom en förlossning!
    Tänk va bra vi mammor är!?

Svar på tråden pepping tjejer!