Vad tror ni ?
Har BF den 20 :e December. Det är mitt första barn,och nu har jag börjat bli riktigt jävla rädd för förlossningen,min sambo är lika rädd.
Har diabetes typ 2 och har inte haft någon medicinering under hela graviditeten. Är nu jätterädd att barnet ska bli för stort! Ska på tillväxtUL + förlossningsplanering den 21:a November.
Med förlossningsplanering menas,ja vad? Eventuellt snitt då eller? Skulle verkligen vilja ha planerat snitt! Är rädd att det ska sluta som det gjorde för min syster när hon fick sin son. Han var väl runt en 4600g men läkarna hade beräknat hans vikt ett helt kg fel! De trodde han skulle vara kring 3600g. Detta har hänt flera ggr på det sjukhus jag tillhör. Iaf så kom han inte ut,utan de fick dra ut honom med sugklocka vilket då resulterade i att han fick Erbs Pares(en skada i armen) . Detta är jag livrädd för att ska hända mitt barn.
Min bror vägde 5600g när han föddes,och detta är jag också väldigt rädd för.
Vill verkligen inte ha någon igångsättning heller,är livrädd för det med!
Ska kanske och tala med en aurora-BM. Men vad hjälper det? Kommer säkert va lika rädd efteråt. Börjar bli lite tid kvar också.
På min "rådgivare"(som det heter här i Finland) lät det som att det inte skulle vara helt omöjligt att få ett snitt beviljat. Hon sa att jag ska nämna det när vi ska planera. Men jag är väldigt mesig,och blyg när det gäller att tala med okända människor. Är lätt att övertala så att säga.
Vad tror ni? Tror ni jag skulle få ett planerat snitt ?