• Lilla Jag 40år

Behöver tips om vart jag skall vända mig..

Hej..
    Nu är det över att försöka själva. Vi har försökt i ett år tillsammans.
    ( har inte lyckats i mitt tidigare äktenskap, och inte tidigare än det heller .. Typ 12år nu)

Vi behöver hjälp och skulle höra vart ni har vänt Er.. REKOMENDATIONER i Stockholm/omnejd.

Det känns som om man skulle behöva komma till någon som tar emot oss med en varm öppen famn och säger att "vi skall göra allt i vår makt för just Er, för att det skall lyckas..

Jag vet att det låter kanske egoistiskt, men efter besök hos Sofiahemmet osv. känner man sig som en i mängden, kalla rutin hanteringar.. Så är det inte, men längtan att det skall bli något är så stor och så känslig att man skulle bara vilja lägga in sig och komma ut därifrån gravd!!!

Tillbaka till inläggets fråga.. Vart har ni varit, där ni känt förtroende och harmoni ?

Jätte glad för svar.....

En gruppkram till alla som kämpar och längtar...

C

• Svar på tråden Behöver tips om vart jag skall vända mig..
  • sandkornet

Hej! Jag förstår precis vad du menar. Dock har jag inget bra tips av egen erfarenhet. Jag var hos en läkare på gyn hos barnorskorna i Gamla Stan, men jag var inte så nöjd med honom. Nu har jag bokat tid på Ultragyn på Odenplan. Ska dit i nov. En kompis till mig har varit där och var mycket nöjd och har nu tre barn. Lycka till!

• Kabbela

Hej!
    Jag förstår så väl vad du menar! Vi gick först i Västerås och det var inget fel med det, men man kände sig som en i mängden... Då var det våra 3 landstingsförsök. Sedan har vi varit i Falun. Där har vi känt oss väldigt väl mottagna. Det känns skönt att kunna ringa när som helst på dagen och få svar. Det har känts mer personligt och fram för allt mindre "landsting". Sen gör ju det ingen skillnad på om man blir gravid eller ej, men det är ju skönt att man känner sig väl omhändertagen av dom som ska hjälpa en...

Lycka till!!

• Guido

Hej!
    Helnöjda med Carl von Linné - är heller inte dyrast. skulle välja läkaren Holte om jag var du/ni. Det är litet, mysigt, fräscht och väldigt vänlig personal som inte tycker man är jobbig när man ringer o frågar....vilket iofs jag inte prövat någon annan stans men ändå.

Bra att du kommit så långt att gå till utredning - det är ett stort steg men en väldig lättnad, tyckte vi alla fall.

• förortsmamma

Vi gjorde utredning på Mama Mia Karlavägen och dom var jättebra, personliga och nogranna. Nu håller vi på med IVF på Fertilitetscentrum i Sthlm och är jättenöjda med dom också.

Svar på tråden Behöver tips om vart jag skall vända mig..