Snus?
Hej! Finns det några tjejer här som snusar? Påverkar snus möjligheten att bli gravid? Någon som har diskuterat detta med en läkare?
Hej! Finns det några tjejer här som snusar? Påverkar snus möjligheten att bli gravid? Någon som har diskuterat detta med en läkare?
Snusar men vet inget om det påverkar, så jag puffar :)
Jag har aldrig hört att det skulle påverka chansen att bli gravid (är själv snusare) Men däremot att det skadar fostret.
min sambo snusar och våran läkare sa att han skulle sluta eftersom vi har svårt att få barn, det borde väl vara detsamma när en tjej snusar?
Gyn sa till mig att omedelbart sluta snusa om jag vill bli gravid. Hon menade på att det påverkar chansen att lyckas och om det skulle bli aktuellt med undersökningar/utredningar så måste man vara helt snusfri för att få bli utredd.
Jag har inte lyckats snusa ännu, ska ge nyårslöfte och det ska jag minsan hålla.
Tack för svaren. Då vi började att försöka bli gravida så var jag helt nikotinfri, men efter två missfall gick jag direkt och köpte snus. Otroligt dumt! Jag ska börja utredning i slutet av nov = att sluta snusa nu!